سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازگار نژاد مطرح کرد؛

مسابقات ملی مهارت، گامی در جهت رویکرد اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی با تأکید بر ارتقای منابع انسانی و ایجاد موجی از امید در دل جوانان از اهداف مهم مسابقات ملی مهارت است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امین سازگار نژاد رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه بازدید از هفدهمین مسابقات ملی مهارت رسانه ای که امروز(سه شنبه) در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز برگزار شد، گفت: این مسابقات فرصت خوبی است که نقاط قوت و ضعف عرصه مهارت ملی، شناسایی کنیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا همانند دیگر عرصه ها مانند ورزش و هنر که صاحب افتخارات هستیم، در امر مهارت آموزی نیز افتخاراتی را کسب کنیم.

سازگار نژاد گفت: در این دوره بخش های مختلف صنعت و تجارت، مربیان، کارشناسان و غیره با در اختیار قرار دادن اطلاعات و تجربیات خود، جوانان را در این امر همراهی کرده اند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم الگوی توسعه ملی را گسترش و فرصت اشتغال، کسب و کار را برای جوانان فراهم سازیم و بحران اشتغال و بیکاری را در جامعه کاهش دهیم.

سازگار نژاد تأکید کرد: بدون شک این مسابقات فرصتی است که جوانان به دنیای امروز و استانداردهای جهانی نزدیک شوند و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ارتقای منابع انسانی باعث ایجاد موجی از امید  در زندگی  شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان بیان کرد: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت های حرفه ای کشور تا سطح مهارت های جهانی، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها و غیره از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این مسابقات است. 

گفتنی است، این مسابقات از تاریخ دوم تا پنجم آبان ماه در 29 رشته مهارتی و در چهار حوزه که هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور استعدادهای برتر مهارتی جوانان زیر 21 سال در کشور برگزار و برگزیدگان مرحله ملی پس از شرکت در اردوهای آمادگی و انتخاب نهایی به مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار بر پا خواهد شد، راه یافته که برگزیدگان این دوره از مسابقات مهارت نیز پس از کسب آمادگی های لازم و گزینش نهایی به چهل و چهارمین دوره مسابقات جهانی ابوظبی2017 راه خواهند یافت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.