سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

صیانت 38 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ارومیه

38 هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان ارومیه تحت پوشش حفاظت مشارکتی و صیانت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی ، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه با اعلام این خبر گفت:خوشبختانه در دو ماه اخیر با تلاش کارشناسان مجموعه توانستیم قرارداد حفاظت مشارکتی و صیانت از مراتع شهرستان ارومیه در مساحتی بالغ بر 38 هزار هکتار را با مرتعداران و بهره برداران منطقه امضاء نماییم.

مهندس احمد خوش نژاد افزود:این تفاهم نامه و قرارداد عمدتا" درخصوص پیشگیری و کنترل عوامل تهدید و تخریب منابع طبیعی در محدوده مراتع ،ممانعت از تخریب و تبدیل کاربری اراضی ملی ؛ جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و همچنین پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق در مراتع شهرستان ارومیه می باشد.

خوش نژاد گفت:تا کنون در مراتع شهرستان ارومیه تعداد 512 سامانه عرفی ممیزی شده است که دراین تعداد سامانه تعداد 15827 بهره بردار وجود دارند و سالانه بطور میانگین بیش از487 هزار راس دام مجاز به بهره برداری مراتع دراین سامانه ها هستند. قرارداد حفاظت مشارکتی با این بهره برداران می تواند گام مهمی در حفاظت و صیانت از مراتع منطقه باشد که امیدواریم این طرح همچنان ادامه داشته تا بتوانیم مراتع زیادی را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اراضی ، صیانت ، حفاظت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.