سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صدور دفترچه بیمه سلامت برای اتباع خارجی در خراسان رضوی

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از صدور دفترچه بیمه سلامت برای اتباع خارجی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عجمی گفت: گفت: بر اساس قرارداد مشترک اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشور، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتباع خارجی این استان که دارای کارت آمایش مرحله یازدهم هستند می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت در مشهد و ارایه مدارک اقامتی معتبر و یک قطعه عکس نسبت به صدور دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند.
وی افزود: اتباع خارجی که جزء لیست افراد آسیب پذیر باشند به صورت رایگان از مزایای این طرح استفاده می کنند و درغیر این صورت با پرداخت مبلغ 190هزار ریال برای مدت پنج ماه می تواند زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیمه شدگان فقط 30 درصد هزینه های پزشک، دارو، بستری موقت و طولانی و 10 درصد هزینه های بیمارستان را پرداخت می کنند.
عجمی گفت: این افراد می توانند از تمام خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور استفاده کنند.
هم اکنون 320 هزار تبعه خارجی به صورت مجاز و غیر مجاز در خراسان رضوی سکونت دارند که از این تعداد 250 هزار نفر دارای مدارک اقامتی معتبر هستند.
انتهای پیام// م.م




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.