سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

واگذاری استاندارد سازی به واحد های تولیدی کشور

استانداردسازی به واحدهای تولیدی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون نظارت بر اجرای استانداردسازی سازمان ملی استاندارد کشور در گرگان گفت: به دنبال این هستیم که استانداردسازی را به واحدهای تولیدی واگذار کنیم.

وحید مرندی‌ مقدم افزود: استاندارد نیاز به روشهای جدید دارد و باید استانداردهای اجباری و تشویقی کنار گذاشته شود و یک مسیر جدیدی را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مطالعهای از روش استانداردسازی اتحادیه و آسیا و ایالات متحده آمریکا انجام شده و براین اساس مدل بومی طراحی شده و برای اجرای آن در حال رایزنی با وزارت صنعت و جهاد کشاورزی هستیم.

مرندی اضافه کرد: مقام معظم رهبری 23 بند را به عنوان سیاست اقتصاد مقاومتی مطرح کرده اند که تحقق همه آن‌ها در گروی بند 24 آن یعنی استانداردسازی است.

وی خاطر نشان کرد: با مطالعه ای که بعد از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی انجام شد متوجه شدیم با ساز کار موجود نمیتوانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

مرندیمقدم بیان داشت: پس از گذشت 90 سال 22 هزار واحد تولیدی را تحت پوشش استاندارد قرار دادیم و این در حالی است که در کشور بیش از 130 هزار واحد تولیدی داریم و اینها به جز واحد خدماتی فعال در کشور است.

وی گفت: در 3 سال گذشته یک میلیون بازدید از مراکز عرضه و 100 هزار نمونهبرداری توسط بازرسان و کارشناسان حوزه استاندارد انجام شده است.

معاون نظارت بر اجرای استانداردسازی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: 22 هزار واحد تحت نظارت استاندارد 44 هزار نوع فرآورده تولید میکنند و اگر بخواهیم نظارتها را به 120 هزار واحد تولیدی ارتقا دهیم هم به واسطه ساختار و هم منابع مالی باید سازمان استاندارد یک توسعه 10 تا 12 برابری داشته باشد.





انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.