سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

افزایش 4 برابری کاشت کلزا در خراسان رضوی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کاشت کلزا در مقایسه با سال گذشته 4 برابر در استان خراسان رضوی افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا نیکپور به شروع فصل کاشت این محصول اشاره کرد و گفت: کاشت کلزا در مناطق سردسیر از شهریور ماه آغاز گردیده و در مناطق معتدل و گرم تا پایان مهر ماه ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری در سطح ۱۲ هزار هکتار کاشت کلزا در استان برنامه ریزی شده است، افزود: تا کنون سطحی معادل 10 هزار و پانصد هکتار قرار داد کشت با کشاورزان منعقد شده است و سطحی بالغ بر 9 هزار هکتار کشت شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در همین راستا حدود 45 تن بذر از ارقام مختلف تامین و بین کشاورزان توزیع گردیده است. وی اشاره کرد: 8 کارگاه آموزشی انتقال دانش فنی کلزا با حضور تمامی کارشناسان و همچنین کشاورزان کلزا کار برگزار شده است.

نیکپور گفت: طرح مقایسه 19 رقم داخلی و خارجی کلزا در دو شهرستان بمنظور بررسی سازگاری و عملکرد و معرفی ارقام برتر اجرا شده است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در سال گذشته 2530 تومان بود که ضمن خرید بموقع وجه آن نیز بطور متوسط ظرف 72 ساعت به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: کاشت ، کلزا ، خراسان رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.