سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور برترین های شطرنج جهان در ایران/ جایزه 35 میلیونی برای مسابقات شطرنج جام پایتخت

رئیس هیات شطرنج تهران گفت: مسابقات جام بین المللی شطرنج با حضور 370 نماینده داخلی وخارجی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام پایتخت از 4 تا 11 آبان ماه با حضور شطرنج‌بازانی از 15 کشور جهان در تهران برگزار می‌شود.

مجتبی دانشفر رئیس هیأت شطرنج استان تهران در نشست خبری این دوره از مسابقات اظهار داشت: 2 ماه است تلاش می‌کنیم تا میزبانی مسابقات را بر عهده بگیریم. برای برگزاری این مسابقات  گل‌محمدی و میرزا آقابیک به ما بسیار کمک کردند. ضمن اینکه پهلوان‌زاده هم به عنوان رئیس فدراسیون کمک‌های زیادی به ما کرد تا بتوانیم میزبان اولین دوره مسابقات باشیم.

وی ادامه داد: رقابت‌ها در 3 جدول برگزار می‌شود که در جدول اول نفراتی حضور دارند که ریتینگ آنها بالای هزار و 100 است. تاکنون 16 استاد بزرگ و 10 استاد بین‌المللی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و از 15 کشور جهان نماینده‌هایی قرار است به ایران بیایند. تاکنون حدود 360 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و به دلیل کمبود جا ما 48 ساعت زودتر ثبت‌نام را بستیم.

رئیس هیأت شطرنج استان تهران با بیان اینکه کلکسیونی از بهترین‌های ایران در این مسابقات حضور دارند، گفت: این یک اتفاق بزرگ است که تمام این شطرنج‌بازان بزرگ در کنار هم جمع شده و قرار است با هم به رقابت بپردازند. فکر می‌کنم برگزاری مسابقات در آینده می‌تواند به رشد کمی و کیفی ورزش استان تهران کمک کند. اگر ورزشکاری می‌خواست در جای دیگری و در مسابقاتی با این سطح شرکت کند باید هزینه زیادی صرف می‌کرد اما حالا شرایط برای ورزشکاران مناسب است تا در این رقابت‌ها حاضر شوند.

دانشفر ادامه داد:‌ حضور در جدول اصلی تقریبا رایگان است و برای حضور در سایر جداول هم ورزشکاران هزینه کمی پرداخت می‌کنند. در مجموع 20 بازیکن خارجی در جدول اصلی مسابقات حضور دارند و جوایز این دوره از رقابت‌ها در مجموع حدود 35 میلیون تومان است که اگر اداره کل کمک نمی‌کرد ما اصلا نمی‌توانستیم میزیانی این مسابقات بر عهده بگیریم. در کشورهای مختلف رقم جوایز فرق می‌کند و معمولا پایین‌تر از این رقم است اما ما اینجا برای اسکان و تغذیه هم شرایط خوبی داریم و ورزشکاران هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.