سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

خانه های مردمی اولویت اسکان زائران اربعین استان همدان

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین گفت: اولویت‌های اسکان زائران اربعین با خانه‌های مردمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی بقایی با اشاره به اینکه ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان یک نهاد خودجوش و مردمی است، افزود: اسکان در سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و مساجد در اولویت‌های بعدی قرار دارد و باید حس ایثارگری و خدمتگزاری در استان همدان نهادینه شود.

وی افزود: چند سالی است که اجتماع اربعین کشور را فراگرفته است و باید اجتماع عظیم مراسم اربعین رسانه ای شود تا از رسیدن دشمن به اهدافش جلوگیری شود، همچنین باید گفت جبهه رسانه‌ای استکبار سانسور اربعین را دنبال می‌کند و به دنبال تحریف آن است.

بقایی با بیان اینکه استان همدان مسیر تردد زائران ۱۴ استان کشور قراردارد ادامه داد: پارسال ۶۳ درصد زائران ثبت نام شده اربعین با کاروان‌های زمینی از استان همدان تردد کردند و پیش بینی می شود ،استان همدان امسال مسیر تردد یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر باشد.

وی اظهار داشت: در اجرای این برنامه برخی افراد سودجو به دنبال فرصت و منافع مالی بودند که ایجاد انسجام مردمی برای خدمت به زائران از منفعت طلبی این عده جلوگیری خواهد کرد.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین بقایی خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف مساجد در ای ایام بشکل 24 ساعته فعالیت میکنند.

وی به ۴ مبادی ورودی استان همدان اشاره کرد و بیان کرد: زائران زنجانی از ورودی شیرین‌سو و کبودراهنگ، زائران قم و مرکزی از ورودی ملایر و سایر زائران از دیگر مبادی وارد استان شده و از اسدآباد خارج می‌شوند.

این مسئول  از فعالیت و خدمت رسانی به زائران  در9 ایستگاه شهر همدان خبر دادو اذعان داشت: شهر مریانج، پارک شهروند همدان، میدان امام حسن(ع) همدان، پارک الغدیر جورقان، بلوار آیت‌الله نجفی همدان، جاده کرمانشاه، ابتدای شهرک فرهنگیان و آزادراه ساوه مکان های مشخص شده برای برپایی ایستگاه ها هستند.

وی گفت: در شهرستان اسدآباد ۳ ایستگاه ودرکبودر اهنگ ۳ ایستگاه پیش بینی شده است که سه ایستگاه این شهرستان در مسجد امام روستای روعان، روستای ویان و شیرین سو ایجاد خواهد شد.

بقایی به ایجاد ۳ ایستگاه در شهر بهار اشاره کرد و اظهار داشت: ایستگاه‌هایی در سه راهی بهار، روستای زاغه و روستای آبرومند دایر و در فامنین نیز ۲ ایستگاه در روستای شهر فامنین مسجد حاج احمد و آزادراه همدان ـ ساوه برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین ۳ ایستگاه در میدان ملت، پلیس راه رزن و روستای ماهنیان در رزن و ۳ ایستگاه در کمربندی بروجرد، بخش زنگنه و سه راهی ملایر، نهاوند و بروجرد در ملایر فعالیت خواهند داشت.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان ادامه داد: ۲ ایستگاه نیز در فیروزان و پارک کوثر نهاوند و ۲ ایستگاه دیگر در آزادراه ساوه و میدان ورودی قهاوند در ایام اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان از در نظر گرفتن حساب متمرکز استانی و یک حساب شهرستانی برای جمع‌آوری نذورات خبر داد و افزود: نذورات در زمینه ناهار زائران  تأمین شده است و  تاکنون ده ها تن سیب زمینی، گوشت، برنج در قالب نذورات در اختیار ستادها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه  مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای خدمت به زائران حسینی به ستاد مردمی برسانند، افزود: شماره حساب ۷۸۸۹۵۷۴۲۸ و شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۰۳۷۱۹ نزد بانک کشاورزی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی تعیین شده است.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان یادآور شد: دوره زمانی فعالیت ایستگاه‌ها ۲۰ آبان تا ۱۰ آذر است.

انتهای پیام/ ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.