سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

آموزش و فرهنگ سازی پيشگيری از آسيب های اجتماعی

ايدز و اعتياد در بين آسيب های اجتماعی از اولويت بالايی نيز برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت:  هنگامی كه بسياری از آسيب های اجتماعی را واكاوی و تبارشناسی كنيم به معضلی بنام اعتياد می رسيم.

مجيد جوايان زاده افزود: امسال بررسی چهار آسيب در دستور كار نظام قرار گرفته كه يكی از آنها اعتياد است.

وی گفت: اعتياد نسبت تنگاتنگی با ايدز دارد و در بين آسيب های اجتماعی از اولويت بالايی نيز برخوردار است.

فرماندار شهرستان يزد با اشاره به سياست های دولت تدبير و اميد گفت: واگذاری امور به مردم و مشاركت جوانان در مباحث اجتماعی از اهداف ارزشمند دولت است.

مصطفی سالاری با اشاره به ارزشمند بودن حركت كارناوال ملی سلامت، افزود: باور داريم كه هر حركتی از سوی مردم انجام شود، عمق تاثير آن بيشتر، مفيد تر و ماندگارتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی يزد به ارتباط و نزديكی دو بيماری ايدز و اعتياد اشاره كرد و گفت: ايدز يك بيماری خزنده است كه روز به روز ابعاد گسترده تري در جامعه پيدا كرده است.

محمدحسن لطفی افزود: ايدز و اعتياد اثر متقابل بر هم دارند به گونه اي كه گاهی، ايدز دستاورد اعتياد است و گاهی هم اعتياد از ايدز پديد می آيد.

وی گفت: خوشبختانه كميته پايش استانی ايدز در همه استان ها تشكيل شده، زيرا مؤثرترين و مهم ترين راه براي كنترل و پيشگيری از گسترش اين بيماری آموزش، آگاهی بخشی و تغييرنگرش جامعه است.

وی با اشاره به كارناوال ملي سلامت افزود: اين حركت ورزشكاران و هنرمندان می تواند استراتژی اثربخشی باشد كه مردم را نسبت به حركت خزنده و زيرپوستی يك بيماری در جامعه آگاه سازد.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.