سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد

از 15 واحد تولیدی نمونه استاندارد استان تجلیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛در این مراسم گروه بهداشتی فیروز ، ایرا ن شیر ، باندهای پزشکی ، پارسیان حریر ،پاکنام ، کاچیران ، سپهر الکتریک ، شهاب جم ، شیمیایی بهداد ، کراپ ایران ، محب قزوین ، مهرام ، افق البرز ، گلستان زیتون و گلوکوزان بعلت اجرای استاندارد و استمرار در رعایت شاخص های کیفیت بعنوان واحدهای تولیدی استاندارد معرفی شدند .



در این مراسم همچنین از اولین واحد تولیدی استان که موفق به دریافت نشان حلال شده است تجلیل شد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم گفت : خدمات و کالاهای اولویت دار کشور باید استاندارد ملی داشته باشند .

جهانبخش سنجابی شیرازی اضافه کرد : مواد غذایی ، مواد ارایشی و بهداشتی ، شوینده ها ، لوازم خانگی و تجهیزات برقی از جمله کالاهای اولویت دار است که با ایمنی ، سلامت و رفاه مردم در ارتباط است .

وی افزود : خدماتی که درصد بیشتر مردم با ان در ارتباطند مثل وسایل بازی در بوستانها و شهربازی ها ، تله کابین و اسانسورهای عمومی و ایمنی اماکن عمومی  از جمله خدمات اولویت دار است .



معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز نهضت ملی کیفیت برای ارتقا کیفیت کالاهای داخلی و گرایش یبیشتر مصرف کننده به تولیدات داخلی خبر داد .

جهانبخش سنجابی شیرازی گفت : جایگاه نظام استاندار سازی کشور در بین نظامات بین الملی ارتقا پیدا کرده و از رتبه 31 به 23 رسیده است و در حال حاضر جز 25 کشور  دارای نظام استاندار سازی هستیم .

وی استاندارد حلال و اعطای پروانه کاربرد علامت نشان حلال بر محصولات غذایی و محصولاتی که  مواد اولیه دامی دارند را بزرگترین اولویت سازمان استاندارد دانست .

جهانبخش سنجابی شیرازی اضافه کرد : با استاندارد حلال باید بتوانیم از بازار 500 میلیاررد دلاری غذای حلال و بازار دو هزار و 500 میلیارد دلاری تجارت حلال سهم حداقل ده درصدی را تا پایان برنامه ششم توسعه به کشور اختصاص دهیم .

وی افزود : با این تجارت زمینه جدایی  نیاز دولت به بودجه های نفتی فراهم می شود .
جهانبخش سنجابی شیرازی ، استاندارد سازی ، مدیریت کیفیت و رقابت پذیری را برای توسعه تجارت و صادرات الزامی دانست .

وی گفت : با استاندار سازی  مصرف کننده کالاهای داخلی را به کالاهای خارجی ارجحیت می دهد .

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران همچنین گفت : در زمینه صادرات و واردات ، سازمان ملی استاندارد در بیش از 150 گمرک کشور حضور دارد .

جهانبخش سنجابی شیرازی  افزود : بیش از هزار و پانصد ردیف تعرفه مشمول استاندارد اجباری است و برای ورود به کشور نیازمند تاییدیه سازمان ملی استاندارد است .

وی گفت : سازمان استاندارد پس از انجام ازمون و تاییدیه استاندارد بودن کالا و همچنین حداقل کیفیت مورد نیاز اجازه تر خیص این کالا ها صادر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم گفت : استاندارد نیاز جدی جامعه بشری است و اگر ما رعایت استاندارد را در خدمات و محصولات نداشته باشیم مورد توبیخ دین قرار می گیریم .



حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد :  خداوند موجودات را بدون عیب و نقص و استاندارد آفریده است .

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این مراسم گفت : برای تقویت تولید داخلی باید با ورود کالای قاچاق به شدت مبارزه کرد و برای برخورد با  متخلفان قوانین جد ی وضع شده است .



رحیمی اضافه کرد : تولید کنندگان برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی باید استاندارد های لازم را رعایت و اجناس با کیفیت تولید کنند .

مدیر کل استاندارد قزوین در این مراسم با اشاره به نظارت بر وسایل بازی و تفریحی در شهربازیها ، پارکهای محلی و اسانسورهای عمومی  گفت :  وسیله های بازی موجود در  شهر بازیهای استان ،  گواهی استاندارد  دارند و بدون گواهی  مجوز فعالیت ندارد.


طاهری با اشاره به قدیمی بودن آسانسورهای دستگاههای اجرایی و اماکن عمومی و نداشتن کیفیت لازم گفت : آسانسورهای اماکن عمومی باید حداقل ایمنی را داشته باشد .

طاهری ، حمایت بخش خصوصی و افرادی که استاندارد ها را اجرا می کنند ،برای توسعه استانداردها ضروری دانست .

وی گفت : پارسال هفت هزار و 200 بازرسی از مراکز عرضه صورت گرفته است و کالاهای غیر استاندارد از همه فروشگاهها جمع آوری شده است .

طاهری اضافه کرد : از 2 هزار و پانصد واحد که مشمول مقرارت استاندارد تولیدی و اجباری بودند هم بازدید و بالغ بر دو هزار مورد هم از این واحدها نمونه برداری شد .

وی افزود : 250 مورد از مراکز عرضه ی طلا برای تعیین عیار نمونه برداری شده است و  سه هزار و 700 نازل سوخت هم  کالیبره شده است .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.