سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

توجه بیشتر به برچسب های رنگی محصولات غذایی

برای حفظ سلامت خود، باید به برچسب های محصولات غذایی که با رنگ های سبز، نارنجی و یا قرمز مشخص شده اند، دقت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پریسا روستا کارشناس کنترل مواد خوراکی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، با اشاره به جامعه سالم به عنوان زیربنای توسعه کشور، گفت: یکی از راه های رسیدن به این هدف، برخورداری از تغذیه صحیح است، بنابراین در اختیار قراردادن اطلاعات لازم به صورت شفاف و قابل درک در مورد فراورده های خوراکی و آشامیدنی به مصرف کننده، اهمیت دارد.  
کارشناس کنترل مواد خوراکی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، افزود: برای توجه بیشتر به عوامل موثر بر سلامتی، برچسب گذاری به عنوان ابزاری مهم برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و سازمان ناظر موثر است.
وی نشانگرهای رنگی تغذیه ای را راهکاری برای نشان دادن اطلاعات تغذیه ای آن محصول دانست و ادامه داد: این نشانگرها با هدف افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقای سلامت، طراحی و تدوین شده است.
روستا اضافه کرد: محصولات خوراکی عرضه شده، باید مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو تولید، دارای پروانه ساخت معتبر و بر روی برچسب خود دارای نشانگر رنگی، باشند.
کارشناس کنترل مواد خوراکی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، با اشاره به مفهوم رنگ ها در نشانگرهای تغذیه ای، گفت: مصرف کننده با جدول نشانگرهای رنگی، از میزان مصرف قند، نمک، چربی و اسید چرب ترانسی موجود در فرآورده های غذایی، آگاهی پیدا می کند و در مدیریت رژیم غذایی روزانه خود، به کار می گیرد.
او در خصوص برچسب های نشانگر رنگی تغذیه ای، اضافه کرد: رنگ قرمز به معنای مقادیر زیاد در ماده غذایی، نارنجی به معنای متوسط و رنگ سبز به معنای کم یا مناسب است، که رنگ سبز ما را به یک انتخاب مطمئن تر و سالم تر، راهنمایی می کند.
این کارشناس افزود: برای حفظ سلامت خود، باید به برچسب های محصولات غذایی که با رنگ های سبز، نارنجی و یا قرمز مشخص شده اند، دقت کنیم.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.