سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

عزت را نباید در سازش با غرب و کفار جستجو کرد

آیت الله نوری همدانی بابیان این که عزت را نباید در سازش با غرب و کفار جستجو کردگفتند:با دشمنان بایدبا صراحت و هوشیارانه برخورد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ عزت اسلام و مسلمین اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) به آن تأکید شده حفظ عزت اسلام و مسلمانان است و به این منظور اصولی منظور شده است.
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد دومین اصل برای رسیدن به تأمین و حفظ عزت است، اختلاف همواره سبب سستی و نفوذ می‌شود و دشمنان از اول سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان داشته‌اند و با به‌جان هم انداختن مسلمانان برای خود حاشیه امنی ایجاد کرده‌اند. در این زمینه باید بیداری و هوشیاری لازم را داشت چراکه دشمنان ایجاد این اختلاف را بهترین کار در بین مسلمانان می‌دانند.  
استاد برجسته حوزه علمیه داشتن نظام مقتدر را از دیگر اصول عزت برشمرد و گفت: بعد از تثبیت اسلام، پیامبر اکرم(ص) برای همه سلاطین نامه نوشت که باید به اسلام بگروید و مجاهدین اسلام توانستند از شرق تا غرب را به‌دست آورند.  
ایشان  ولایی‌بودن نظام جمهوری اسلامی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: سه اصل اسلام، ولایت‌فقیه و مردم باعث پیروزی انقلاب در ایران شد چراکه اسلام، نظام شاهنشاهی، کاخ‌نشینی و در سختی بودن مردم را قبول ندارد.  
آیت‌الله نوری همدانی درادامه افزودند: با وجود زندگی پیامبر، حضرت علی(ع) و اهل‌بیت(ع) در بین مردم، کاخ‌نشینی معنا ندارد، رژیم پهلوی اسلام داشتند ولی اسلام سلطنتی که استبداد ستیز و ظلم‌ستیز نبود.  
ابشان بابیان اینکه در زمان شاه مردم قدرت نداشتند و زیر چکمه‌های استکبار بودند، اضافه کرد: امام خمینی(ره) بارها تأکید بر قدردان بودن مردم، زاغه‌نشینان و کوخ‌نشینان و حفظ مردم در صحنه‌ها داشتند.  
مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: حفاظت از ولایت‌فقیه وظیفه عمومی است و الحمدالله مردم دلشان درگیر محبت ولی‌فقیه است و در کشور ما میلیون‌ها انسان عاشق شهادت داریم که ثمره آن امنیتی است که در هیچ کجای دنیا نیست.  
 
 
انتهای پیام/ ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.