سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

افزایش 52 درصدی صادرات در خراسان جنوبی

صادرات استان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در نشست خبری صبح امروز گفت: صادرات شش ماهه اول امسال در استان 524 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد افزایش پیدا کرده است.

شهرکی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سال گذشته 27 درصد در صادرات به افغانستان سهم داشته است،افزود: صادارات در زمینه ی خروجی گمرکی نسبت به سال قبل 65 درصد افزایش پیدا کرده و ارزش آن 430 میلیون دلار بوده است.

وی از جهانی شدن دو برند فرش قهستان و مود خبرداد و گفت: با جهانی شدن این دو برند ظرفیت های تولیدی خراسان جنوبی به جهان معرفی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود:چهار محصول زرشک،زعفران قائنات،زعفران خراسان ایران و عناب نیز ثبت داخلی شده و پرونده آن برای ثبت جهانی فرستاده شده است.

شهرکی با بیان اینکه در نیمه دوم آبان ماه همایش روز ملی صادرات برگزار می شود،گفت: در این همایش از 10 صادر کننده برتر و دو دستگاه خادم در زمینه ی تسهیل صادرات در کشور تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه ارزش واردات به استان 5 میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل رشد 20 برابری را داشته است، افزود: مهم ترین اقلام وارداتی برنج،شکر،شاهدانه و ذرت است که برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز کشور استفاده می شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تسهیل فرآیند صادرات از رویکرد های سازمان است،گفت:برای تحقق تسهیل در صادرات برنامه ریزی هایی از قبیل به سازی و تکمیل راه دسترسی به بازارچه ماهیرود،تکمیل فیبر نوری،دعوت از هیئت های تجاری،حضور در نمایشگاه های بین المللی، صدور مجوز معافیت گمرکی و سایر اقدامات انجام شده است.

شهرکی با بیان اینکه 4 بازارچه رسمی در استان وجود دارد،افزود: در حال حاضر تنها بازارچه ماهیرود فعال است که امیدواریم با تأمین زیرساخت ها بتوانیم بازارچه یزدان را نیز فعال کنیم.
انتهای پیام/غ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.