سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

اجرای طرح «هر مدرسه، یک محیط بان» در 30مدرسه تهران

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: طرح "هر مدرسه، یک محیط بان" تا کنون در 30 مدرسه تهران اجرا شده است.

محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران درگفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با طرح "هر مدرسه، یک محیط بان"، اظهار داشت: تا کنون در 20 الی 30 مدرسه از مناطق مختلف شهر تهران این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با حضور محیط‌بان‌ها در مدارس، دانش‌آموزان ضمن آشنایی با این شغل و نیروهای محافظ طبیعت، دغدغه‌های محیط بان‌ها، مسائل، مشکلات و مخاطرات محیط زیست را به شکل داستان‌وار از زبان خود آنان می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت:‌ تمام دنیا این موضوع را پذیرفته و دریافته‌اند که آموزش روی کودکان، نوجوانان و جوانان به دلیل قرارگیری در سن رشد و تقویت ساختار ذهنی و فکری، بیشترین تأثیر را در تغییر باورها و رفتارها می‌گذارد.

بازگیر تصریح کرد:‌ یکی از بهترین راهکارها و مؤثرترین اقدامات بحث فرهنگ‌سازی، ارتقاء دانش زیست محیطی و در نهایت حرکت به سمت و سوی تغییر باورها و رفتارها است.

وی افزود: با تغییر باورها و رفتارها، به جای تخریب، شاهد رفتارهای حفاظتی از جانب مردم خواهیم بود، از همین رو تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم تا با فعالیت‌های زیست محیطی محیط بان‌ها در سطح مدارس و ارتباط با 3 قشر فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان بعنوان قشرهای تأثیرگذار به تغییر رفتارهایمان با طبیعت، بیانجامیم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: معمولاً محیط‌بان‌ها، هم‌ توان برقراری ارتباط را دارند و هم از دانش کافی برخوردارند، بنابراین در دیدار خود با دانش‌آموزان، در تشریح مسائل و انتقال تجربیات بسیار قوی عمل می‌کنند.

بازگیر تأکید کرد:‌ ما باور داریم که دانش‌آموزان بعنوان نسل‌های آینده، این نیاز و حق را دارند که بدانند کجای زیست خود قرار داشته و چه نقشی در برابر سرمایه‌های حیات خود دارند.

وی گفت: دانش‌آموزان حق دارند که از وضعیت آب و هوا، تنوع زیستی و خاک دنیای زندگی خود با خبر شوند و باید به سمت و سویی برویم که اجازه دهیم این قشر، در حفظ محیط زیست کشور کوشیده و برای آن تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.