سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

بانوی آبدانانی، موفق به اخذ گواهینامه هنری کشور شد

فاطمه نوری بانوی هنرمند آبدانانی در حوزه صنایع دستی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری از شورای ارزشیابی آثار هنری هنرمندان کشور شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مجید اولاد مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان اعلام کرد: خانم فاطمه نوری از هنرمندان با سابقه صنایع دستی استان است که از سال 75 تاکنون در زمینه خلق آثار ارزشمند و ماندگار هنری در حوزه صنایع دستی مشغول بکار است و صدها اثر زیبا و شکیل را خلق و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه کرده است.

وی گفت : این خانم هنرمند با استعداد، اخیرا در آزمون کتبی، شفاهی و عملی ارزشیابی آثار هنری که با شرکت 150 نفر از بافندگان پیشکسوت کشور در تهران برگزار شد، شرکت کرده و موفق به دریافت گواهینامه معتبر ملی هنری  شده است.  

وی افزود : در این آزمون، 180 اثر مهم هنری هنرمندان سراسر کشور در زمینه های قالی بافی، گلیم برجسته، نساجی، مکرومه بافی، بافندگی بر روی چرم، کیف دوزی و قلاب دوزی توسط کارشناسان خبره و نامی زیر نظر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که برابر رای و نظر کارشناسان شورای مذکور، گوهینامه درجه 3 (معادل فوق لیسانس) در رشته (نساجی سنتی موج بافی) به خانم فاطمه نوری از بانوان هنرمند آبدانان اعطا شد.

فاطمه نوری گفت: 25 سال است در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستم و تاکنون ضمن شرکت در 40 نمایشگاه ملی، منطقه ای و بین المللی، پنج هزار اثر کوچک و بزرگ تولید و به بازارهای مصرف عرضه کرده ام.











 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.