سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کارگروه ملی حوضه آبریز زاینده رود در سطح دولت و مجلس تشکیل شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارگروه ملی حوضه آبریز زاینده رود باید در سطح دولت و مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر آذربایجانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه اصفهان با فرهنگ چند هزار ساله شهری مؤلف در عرصه ها و حوزه های مختلف تمدنی، هنری، ادبی، فرهنگی و معماری بوده است، اظهار کرد: در حقیقت مکتب اصفهان آفرینش گر مبانی نظری و مکاتب مختلف است.
وی افزود: این موضوع در حقیقت بیانگر این مطلب است که اصفهان متعلق به یک زمان، یک شهر و یک کشور نیست، بلکه سرچشمه جوشان فرهنگ و تمدن جوامع است.
وی با اشاره به اینکه جوامع رشدیافته از داشته های خود به خوبی مراقبت می کنند، اضافه کرد: چگونه است که داشته این چنین ارزشمند و گوهر ناب در جامعه امروزی از ارزش والای خود برخوردار نیست و عزمی در حفظ و مراقبت این سرمایه عظیم فرهنگ و تمدنی وجود ندارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این سرمایه بزرگ امروز حال و روز خوبی ندارد و آثار حیات آن رو به افول است.
وی با تاکید بر اینکه نگاه بلند و عزمی قاطع برای احیاء این چشمه جوشان تمدنی و فرهنگی کمتر به چشم می خورد، ادامه داد: زاینده رود جلوه گاه و ستون فقرات زندگی و روح بخش این دیار و سرمایه عظیم تمدنی حیات آن رو به زوال است و کیفیت زندگی به دلیل مشکلات مختلف زیست محیطی در شرایط نامطلوب به سر می برد و امروز شاهد خشکسالی 99 درصدی تالاب بین المللی هستیم.
آذربایجانی تاکید کرد: در حال حاضر که دولتمردان و پایتخت نشینان طرح 9 ماده ای را به عنوان اصلی ترین و مهم ترین راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود می دانند ماه ها است که منتظر اجرای کامل این مصوبه 9 ماده ای هستیم.
وی بیان کرد: وزارتخانه های مرتبط و نمایندگان مجلس باید با نگاهی متفاوت و عزمی راسخ بخواهند تا این مصوبه به دور از قیل و قال و هیاهوی تبلیغاتی به ورطه فراموشی نرود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: امید است این مصوبه 9 ماده ای را با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور به صورت کامل عملیاتی کنند و فرصت ها از دست نرود. وی افزود: قطعا آیندگان در مورد عملکرد ما در حفظ و مراقبت از این سرمایه عظیم و داشته بزرگ فرهنگ و تمدنی چندهزارساله قضاوت خواهند کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با عملکرد درست و صحیح، آیندگان قضاوت درستی از زمان حاضر داشته باشند و شاهد تشکیل کارگروه ملی حوضه آبریز زاینده رود در سطح دولت و مجلس باشیم و مشکلات زیست محیطی در آینده نزدیک برطرف شود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.