سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تیم همنوردان شهر زیرزمینی نوش آباد الوند را فتح کرد

تیم کوهنوردی نوش آباد با حرکت از شهر زیرزمینی قله سه هزار و 480 متری الوند همدان را پیمودند.

مدير گروه همنوردان شهرزيرزميني نوش آباد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:این تیم با عنوان همنوردان شهرزیر زمینی نوش آباد شامل ۱۰ نفر از بانوان و 13 نفر از آقایان با یک برنامه دو روزه موفق شدند قله سه هزار و ۴۸۰ متری الوند همدان را فتح کنند.
مصطفی قدیری نوش آبادی، افزود:حرکت تیم به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و معرفی شهر زیرزمینی نوش آباد از جبهه جنوب شرقی آغاز شد.
وی تصریح کرد: اعضای این تیم پس از عبور از مسیر دره گنج نامه، کیوارستان، میدان میشان و تخت نادر به  قله الوند صعود پیدا کردند.
به گفته وی،فعالیت های ورزشی به ویژه کوهنوردی علاوه بر تامین سلامتی باعث تقویت روحیه غلبه بر مشکلات، امید به زندگی و ایجاد انگیزه در زندگی می شود.
قدیری نوش آبادی، با تاکید بر تامین ومدیریت امور مالی تیم کوهنوردی نوش آباد از هزینه شخصی گفت: این تیم با حضور و مشارکت بانوان حمایت هر چه بیشتر مسوولان را می طلبد.
وی افزود: شهرهای کوچکی مثل نوش آباد با داشتن ورزشکاران فعال و توانمند نشان داده دارای قابلیت هایی است که با ایجاد زیرساخت های لازم می تواند از این استعداد به نحو شایسته استفاده کند.
به گفته وی،همدان از جمله مناطق تمدنی ایران است که اشتراکات فرهنگی آن با نوش آباد برای معرفی آثار فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی در قالب برنامه های ورزشی و فرهنگی در این کوهنوردی مورد توجه و انتخاب قرارگرفت.
شایان ذکر است:شهر زیر زمینی نوش آباد بزرگترین معماری دستکن جهان است که از سال 1383 در نوش اباد شناسایی و در فهرست اثار ملی کشور ثبت  شد.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
ضمن عرض سلام و احترام
سپاس از سرکارخانم متولی بابت پوشش خبر مربوط به شهر نوش آباد.
سرافراز و پیروز باشید
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
خدا خیر به این جوونا بده که پرچم شهرمونو بالا نگه داشتن ...دم شما خییلی خییلی گرم که این خبر را منتشر کردید .دست علی همراهتون . یاحق