سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

معرفی یک هزارو 162 واحد تولیدی به سیستم بانکی در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 162 واحد تولیدی استان به سیستم بانکی معرفی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نواداد در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به افزایش چهار برابری جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان گفت: تا زمان حاضر 13 جلسه در شهرک صنعتی و شهرستان به صورت میدانی در محل کارخانه ها با سفر شهرستانی استاندار و اعضای کارگروه و رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی با 169مصوبه برای رفع موانع تولید برگزار شده است.

وی ادامه داد: از تمامی واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات جهت سنجش وضعیت تولید،اشتغال، بدهی ها، ماشین آلات و مشکلات آن با هدف هدایت تسهیلات به دست تولیدکننده واقعی بازدید شده است.

نواداد گفت: در سال جاری بدهی 160 واحد تولیدی در سیستم بانکی تعیین تکلیف شده و برای بخشودگی جرایم بیمه ای 247واحد تولیدی جهت اخذ تسهیلات بانکی از محل طرح رونق تولید در 5 ماه گذشته مکاتبه انجام شده است.

وی ادامه داد: 889 مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در دست اجراست و 801 مصوبه نیز اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری 160 واحد تولیدی از نظر بدهی و معوقات نزد بانک ها از نظر استمهال، تقسیط مجدد، اقاله به مالک، تنفس، بخشودگی جرائم تعیین تکلیف شده که بیشترین آنها مربوط به بانک سپه با 34 مورد بود.

نواداد افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور حل مشکلات بانکی و تامین نقدینگی واحد های تولیدی استان 6 واحد تولیدی بزرگ و پنج طرح سرمایه گذاری نیمه تمام استان به ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت کشور معرفی و با تشکیل جلسه در بانک مرکزی مشکلات این واحد ها بررسی و با پرداخت 2 هزار و 450 میلیادر ریال و پنج میلیون یورو و 23 میلیون دلار تسهیلات برای این 11 واحد تولیدی موافقت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه در محل کارخانه ها با حضور استاندار و مدیران کل افزود: در این جلسات برای یک هزار و 690 مشکل و مانع تولید در استان تصمیم گیری انجام و یک هزار و 162 واحد تولیدی برای تامین نقدینگی به سییستم بانکی معرفی شد.

وی ادامه داد: در این جلسات مشکل پروانه فعالیت 84 واحد صنعتی در شهرک صنعتی تبریز چهار و 33 واحد چرمسازی در چرمشهر برطرف شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در خصوص احیای دریاچه ارومیه، مطالعه تعیین نیاز آبی زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های حوضه آبریز دریاچه، مطالعه ایجاد سطوح آبگیر باران جزیره اسلامی و مطالعه اثرات جاده میانگذر بر اکوسیستم دریاچه و ارائه طرح اجرایی برای راهکارهای اصلاحی انجام شده است.

حمید قاسمی افزود: شناسایی و اولویت بندی کانون های ایجاد گردو غبار موجود در محدوده دریاچه ارومیه با استفاده از فناوری سنجش از دور و همچنین تهیه اطلس تالاب های استان از دیگر اقدام های این اداره کل است.

وی ادامه داد: در راستاس کاهش آلودگی هوای تبریز و نظارت برمدیریت پسماند و آلودگی منابع آبی، با خرید سه دستگاه جدید تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا به هفت دستگاه رسیده و جهت سنجش ریزگردهای شرق دریاچه ارومیه نیط سه دستگاه خریداری شده است.

وی اظهارکرد: در سال جاری 42 واحد صنعتی از نطر زیست محیطی ساماندهی شدند و در استقرار و مکان یابی نیروگاه ها مشارکت 100 درصدی داشتیم.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح تسهیل در رفع نیازهای روستاها و جوامع محلی در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ساماندهی زیرساخت ها مطابق با ضوابط زیست محیطی، گفت: این طرح با هدف توسعه بافت روستایی و ممانعت از مهاجرت در راستای اجرای طرح های مدیریت مناطق و ارتقاء کیفی حفاظت با مشارکت مردم محلی و تعامل با جوامع محلی در راستای حفاظت از مناطق چهارگانه انجام می شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.