سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

استقرار موکب های پذیرایی در مهران

دبیر قرارگاه امام علی (ع) فرماندهی انتظامی گفت: به منظور تسهیل در روند خدمات رسانی به زائران 16 نقطه از مسیر منتهی به مرز مهران برای استقرار موکب جانمایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ جلال میرزابیگی اعلام کرد: سال گذشته پراکندگی نامناسب و سازماندهی نشدن ایستگاه های صلواتی و فرهنگی در پایانه مشکلات عدیده ایی بویژه در ایجاد گره های ترافیکی ایجاد کرده بود.

وی گفت : پارسال این موکب ها در مدخل های ورودی شهر و میادین اصلی مهران جانمایی شده بودند که منجر به بروز گره های ترافیکی شدند ولی امسال با همکاری کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان، 16 نقطه در مسیر برای استقرار موکب هایی که دارای امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی و نمازخانه هستند، تعیین و مشخص شده است.

میرزابیگی افزود : امسال در پایانه مرزی و داخل شهر مهران اجازه برپایی موکب و ایستگاه صلواتی داده نمی شود ولی در محدوده بین پل زائر تا میدان اربعین مکان هایی برای استقرار موکب ها در نظر گرفته شده است.  

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد : یکی از معضلات اصلی سال گذشته در ایام منتهی به اربعین برخوردار نبودن پارکینگ خودروهای زائران از امکانات زیرساختی اولیه بود که هنگام بازگشت با توجه به شرایط جوی و بارندگی وضعیت نامناسبی در برخی پارکنیگ ها ایجاد شد بطوری که برای خارج کردن وسایل نقلیه مردم مجبور شدیم از جرثقیل و یدک کش استفاده کنیم.

میرزابیگی اظهار کرد: امسال راه اندازی پارکینگ ها به شرکت های انتظام که تحت نظارت نیروی انتظامی فعالیت می کنند واگذار و پیش بینی شده محوطه پارک خودروها آسفالت یا شن ریزی مناسب شده، خط کشی و بلوک بندی همراه با نصب علام راهنمایی نیز داشته باشند تا زائران هنگام بازگشت برای پیدا کردن و همچنین خروج خودرو با مشکل مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ های شهر مهران با برنامه ریزی های صورت گرفته به نسبت پارسال 40 درصد افزایش یافته و پیش بینی می کنیم حدود 50 هزار خودروی سواری را در خود جای دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.