سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله علم الهدی؛

منش و رفتار ما در مقابل دشمن باید بر اساس رفتار اهل بیت باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: ایستادگی در مقابل خواست طاغوت و استکبار شیوه اهل بیت بود و منش ما در مقابل دشمن باید براساس رفتار اهل بیت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار حرم منور رضوی گفت: این روزها روزهای اسارت اهل بیت سید الشهداست و این جریان اسارت یک جهاد در کنار جهاد سید الشهدا در روز عاشورا بود.

خطیب جمعه مشهد افزود: انقلاب کربلا یک انقلاب با دو فصل است که فصل اول آن شهادت امام حسین(ع) و اصحابش بود و فصل دوم که جهادی عظیم ترست جهاد اسارت است که خداوند نیز در قرآن آن را جهاد اکبر خوانده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه هرجا که مسلمان ها در مقابل خواست کفر، طاغوت و استکبار ایستادگی کنند در نظر قرآن جهاد اکبر است گفت: دشمن با اسارات اهل بیت دو هدف را دنبال میکرد، اولین هدف تحقیر خانواده اهل بیت بود و دوم آنکه کاری کنند که قیام بر علیه بنی امیه از تمامی ذهن ها دور شود که اهل بیت عصمت و طهارت با عمل، رفتار و صحبت های خود با آنها مقابله کرده و نقشه های آنان را نقش برآب می ساختند و این نسبت به آنچه در کربلا صورت گرفت جهاد کبیر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مصائب، سختی ها و مقاومت اهل بیت در طول اسارت گفت: ایستادگی در مقابل دشمن روش اهل بیت بود و آن ها با دشمن خود تعامل و همکاری نمی کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد کبیر گفت: امروز دشمن ما در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خواسته هایی دارد و می خواهد ارزش ها و هویت دینی جوانان مارا بگیرد.

خطیب جمعه مشهد افزود: خواسته دشمن در عرصه اقتصادی، وابستگی ما به آن هاست و در مسیر سیاسی آن است که مسیر سیاسی خود را با مسیر سیاسی دشمن یکی کنیم و این با رفتار اهل بیت همخوانی ندارد چرا که منش و رفتار ما باید بر اساس رفتار اهل بیت باشد و باید به آنها اقتدا کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که تعامل سازنده با دشمن امکان پذیر نیست، گفت: نمی شود با آمریکا سازش داشت و به آن گفت تعامل سازنده با دنیا زیرا آمریکا تمام دنیا نیست بلکه فقط دشمنی است که جز نابودی ما نیتی ندارد.

خطیب جمعه مشهد از جوانان خواست به در خواست های دشمن به ویژه در عرصه فرهنگی توجه کافی داشته باشند و در مقابل بی عفتی و بی توجهی به هویت دینی ایستادگی کنند و راه و روش اهل بیت(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام//ح.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.