سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش آموزش خانواده در کاهش دوره بستری بیماران

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان گفت: آموزش مراقبت‌های خانگی از بیمار باعث کاهش احتمال بازگشت بیمار به بیمارستان شده است.

تهمینه ناجی مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آموزش‌های ضروری خانواده گفت: آموزش به خانواده ها در رابطه با بیماری کودکان و نوزادان یکی از بحث های مهم در بیمارستان مرکز طبی کودکان محسوب می‌شود.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان اظهار داشت: این دوره‌های آموزش ها طبق سیاست های کشور، تشکیلات بیمارستان و دانشجویان و نیاز جامعه برگزار می شود.

وی بیان کرد: آموزش ها از زمان بستری بیمار تا بهبودی کامل در خصوص نوع و علائم بیماری آغاز می شود تا هرگونه آزمون و خطا از سوی همراهان در بیمارستان توسط کارشناسان برطرف شود.

ناجی با بیان اینکه بعضی از داروها به صورت ترکیبی مصرف می شوند، افزود: آموزش‌های مرتبط با مقدار و نحوه مصرف داروها، اثرات و عوارض استفاده خودسرانه از آنها در اختیار بیمار و خانواده‌اش قرار می‌گیرد.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان درباره فرهنگ همیاران اضافه کرد: هدف از فرهنگ همیاران کمک گرفتن از مادران باسواد و تحصیلکرده در خصوص آموزش به همراهان و شخص بیمار است.

وی با بیان اینکه بعضی کودکان دچار بیماری خاص هستند، افزود: در مرکز طبی کودکان به مادرانی که فرزندانشان بیماری مشابه و یا خاص دارند به صورت گروهی و یا تک به تک آموزش داده می شوند.

ناجی با بیان اینکه بعضی مادران که فرزند بیمار دارند، دچار استرس می شوند، اظهار داشت: این آموزش ها باعث کاهش استرس ها و دلنگرانی های بیماران و همراهان آنان شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.