سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

سند دار کردن زمین اولویت سازمان امور اراضی

90 درصد اراضی مازندران سند مالکیت عادی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا دوستی ایرانی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه پیشبرد و هماهنگی پروژه رفع تداخلات و کاداستر شهرستان گلوگاه گفت: 90 درصد زمین های مازندران سند عادی دارند در حالی که کشاورزان فقط با داشتن سند رسمی و تثبیت مالکیت خود از تسهیلات و مزایای آن می توانند بهره مند شوند.
وی گفت: برای برطرف کردن دغدغه مردم تثبیت مالکیت از طریق اجرای کاداستر و حدنگاری اراضی در حال اجرا است.
رضا دوستی ایرانی با بیان اینکه طرح کاداستر و سند دار کردن اراضی کشاورزی در بهشهر به عنوان پایلوت و گلوگاه به عنوان دومین شهر استان مازندران اجرا می شود، افزود: رفع تداخلات مالکیت اراضی نیز یکی دیگر از اولویت های سازمان امور اراضی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از 80 درصد اراضی مازندران تداخل مالکیت دارند که این موضوع بیشتر ریشه تاریخی دارد.
وی افزود: قوانین موازی در گذشته وضع شد که یک قانون، اراضی را ملی و قانونی دیگر همان عرصه را متعلق به زارعین صاحب نسب معرفی می کند به همین دلیل برای یک عرصه دو مالک مشخص شده است و مردم و دولت با مشکل مواجه شدند.
دوستی ایرانی با بیان اینکه کارگروهی در شهرستان ها برای حل این مشکل تشکیل شده است، گفت: این کارگروه وظیفه دارد در مدت 2 سال عرصه های دارای تداخل را شناسایی کند تا با رفع تداخل هم حق مردم ادا شود و هم انفال عمومی از بین نرود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.