سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

سنخیت زوجین در تمام ابعاد ضروری است

یک روانشناس هم کفو بودن را مهمترین معیار یک ازدواج موفق دانست و گفت: منظور از کفویت این است که زوجین باید از هر نظر با هم سنخیت داشته باشند تا بتوانند در کنار هم زندگی موفقی را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سعید عسگری افزود: منظور از کفویت این است که زوجین از همه نظر به هم نزدیک بوده و از جهات مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی، شخصی و... با هم سنخیت داشته باشند.


عسگری با بیان اینکه سطح تحصیلات زوجین یکی از فاکتورهای مهم در امر ازدواج است، گفت: نزدیک بودن میزان تحصیلات زوجین از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اگر  زوجین از نظر سطح تحصیلات فاصله زیادی با هم داشته باشند، ممکن است با مشکل مواجه شده و نتوانند درک صحیحی از هم داشته باشند.

این روانشناس افزود: دنیای افراد تحصیل کرده دنیای متفاوت‌تری است و لذا ممکن است زوجینی که از نظر تحصیلات فاصله زیادی با هم دارند نتوانند درک درستی از هم داشته باشند و همین موضوع زمینه ساز بروز اختلاف در زندگی آنها شود.

 وی در ادامه اختلاف سنی را یکی دیگر از موضوعاتی عنوان کرد که باید در ازدواج مد نظر قرار گیرد و افزود: هرچه اختلاف سنی زوجین کمتر باشد، بهتر می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند.نداشتن تفاوت های مذهبی، اختلاف طبقاتی، اختلاف فرهنگی و... از دیگر فاکتورهای یک ازدواج موفق است که عسگری به آنها اشاره کرد.

عسگری در ادامه در خصوص اهمیت آشنایی قبل از ازدواج در شکل گیری یک ازدواج موفق نیز توضیحاتی داد و گفت: ازدواج موفق زمانی شکل خواهد گرفت که زوجین اطلاعات لازم در مورد یکدیگر را داشته باشند که البته  این اتفاق باید با حضور خانواده‌ها بیافتد تا پیامدها و اثرات منفی به همراه نداشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش مهم خانواده‌ها در جریان ازدواج فرزندانشان، گفت: خانواده‌ها باید در جریان ازدواج فرزندانشان با آنها همراه شده و  کنارشان باشند.

عسگری افزود: حضور خانواده‌ها در کنار فرزندانشان در امر ازدواج سبب خواهد شد تا آنها در شرایط مطلوب‌تری قرار بگیرند و بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.