سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

برخی تولیدات کهگیلویه و بویراحمد در حد استانداردهای اروپاست

استاندار امسک روسیه: برخی کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و بسته بندی آنها در حد استانداردهای اروپاست و توان رقابت با سایر کشورها را دارد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ویکتور نظراف در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: می توان از این فرصت و ویژگی های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و امسک برای گسترش روابط اقتصادی 2 استان بهره برداری کرد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج نشان دهنده ظرفیت خوب اقتصادی و امکان برقراری روابط دوجانبه است.

نظراف گفت: پس از بازدید از این استان همکاری های اقتصادی و تجاری 2 استان ادامه خواهد یافت تا به سطح قابل قبولی برسد.

وی بیان کرد: استان امسک نه تنها آماده برقراری روابط اقتصادی با کهگیلویه و بویراحمد است بلکه برای گسترش مناسبات فرهنگی، مبادله دانشجو و آموزش و پرورش آمادگی دارد.

نظراف عنوان کرد: برای گسترش همکاری ها 2 استان نیاز به اقدامات پیوسته و مداوم است و هیات روسیه در پاسخ سفر هیات ایرانی در سال گذشته به یاسوج سفر کرده است.

وی اظهار داشت: بازدید اخیر از یاسوج سبب شکل گیری ذهنیت مثبت به این استان، مردم و ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آن شده است.

نظراف ادامه داد: برای عملی کردن دستاوردهای این سفر قرارداد 2 جانبه ای امضا خواهد شد تا براساس نقشه راه به توسعه روابط ادامه دهیم.

هیات 17 نفره از مسئولان سیاسی و فعالان اقتصادی استان امسک روسیه صبح چهارشنبه به منظور توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کهگیلویه وبویراحمد وارد یاسوج شد.

سال گذشته یک هیات از کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور به سرپرستی استاندار به استان امسک روسیه سفر کرده بود.

گروه بازرگانی و اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان پارسال به روسیه سفر کرد و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهم نامه هایی امضا شد.

امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید که فاصله بین این استان تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت و 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، حدود یک درصد از جمعیت و یک درصد از مساحت ایران را دارد.

این استان با تولید روزانه 750 هزار بشکه نفت حدود 20 درصد نفت ایران را تولید می کند.

گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های مطلوب اقتصادی هر منطقه است که در این میان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از 400 گونه گیاه دارویی یکی از متنوع ترین استان های کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است.

این استان دارای 46 گونه گیاهی آندومیک و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که ظرفیت خوبی برای تجارت و سرمایه گذاری در زمینه صنایع دارویی دارد.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.