سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

افزایش ۵ درصدی صادرات پسته از رفسنجان

رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: در 6 ماهه نخست امسال783 گواهینامه صادراتی پسته صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد رشد داشته است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ناهید سربازپور در جلسه استاندارد اظهار داشت: تمرکز سازمان ملی استاندارد بر ایجاد اعتماد است.

وی افزود: هدف استاندارد ایجاد ایمنی و سلامت برای عموم مردم است تا در ابتدای امر با اعتمادی که به این سازمان دارند بتوانند، ایمنی و سلامت خود را حفظ کنند.

سرباز پور با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد در سال 1304 تأسیس شده و رفسنجان قدیمی‌ترین اداره استاندارد در کشور است، خاطر نشان کرد: این سازمان سال 46 با هدف کنترل کیفیت کالای صادراتی پسته ایجاد شد.

وی مهم ترین وظیفه استاندارد راکنترل کالاهای صادراتی و تولید داخل عنوان کرد وگفت: و با آزمایشگاه‌هایی همکاری داریم و در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

سربازپور با اشاره به اینکه شهرستان‌های انار و شهربابک نیز زیر پوشش اداره استاندارد رفسنجان هستند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا هر کالایی که در این سه شهرستان تولید می‌شود، بتواند خود را به صورت استاندارد معرفی کند.

وی در ادامه به لزوم استاندارد اجباری بر وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها تأکید کرد و افزود: کار نظارت و بازرسی کیفیت تمام وسایل در پارک‌ها نیز مورد توجه است.

رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: سال گذشته 2 هزار و 18 گواهنیامه صادراتی پسته با وزن بیش از 35 هزار تن صادر کردیم که 10 درصد به اروپا و مابقی به کشورهای
غیراروپایی صادر شده است.

وی یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال نیز 783 گواهینامه به میزان 12 هزار تن پسته و مغز پسته صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.