سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

راه اندازی گشت ويژه ارائه خدمات انتظامي به گردشگران خارجي در اصفهان

گشت ويژه ارائه خدمات انتظامي به گردشگران خارجي در اصفهان راه اندازي شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به افزايش چشمگير ورود گردشگران خارجي در مقايسه با سال هاي قبل گفت : واحد پليس گردشگري در ابتدا با نام پليس هميار توريست در آبان ماه سال 89 كار خود را در كلانتري بازار كلانشهر اصفهان شروع كرد و از آن تاريخ به بعد تمام كاركنان كادر و وظيفه اي كه مسلط به چندين زبان خارجي از جمله انگليسي ،ايتاليايي ، فرانسوي و آلماني بودند براي ارتباط بهتر با گردشگران خارجي جذب اين واحد شدند.

سردار عبدالرضا آقاخاني افزود : ما در اين پليس گشت هاي ويژه اي را به منظور رسيدگي به مشكلات گردشگران خارجي و ارائه خدمات انتظامي به آنان راه اندازي كرديم .

وی گفت : در اين گشت ها پليس هاي گردشگري با لباس تشريفات كه متفاوت از لباس ساير يگان ها است و با استفاده از دوچرخه در مكان هاي تاريخي اصفهان به گشت زني می پردازند و مشكلات گردشگران خارجي را بررسي و به مبادي مربوطه ارجاع می دهند .

فرمانده انتظامي استان اصفهان افزود : هم اكنون پليس گردشگري اصفهان اولين و تنها واحد تخصصي رسيدگي به مشكلات و ارائه خدمات انتظامي به گردشگران خارجي در كشور است.

سردارآقاخانی ارائه نقشه راهنماي نقاط گردشگري و بروشور هاي آموزشي و هشداري به گردشگران با زبان هاي انگليسي، آلماني و فرانسوي، بررسي شكايت گردشگران ، شناسايي و ارائه هشدارهاي لازم برای اسكان مسافران و گردشگران، راهنمايي گردشگران و معرفي و آشنا كردن گردشگران با وظايف و عملكرد قسمت هاي مختلف پليس را از جمله خدمات ارائه شده از سوي پليس گردشگري اصفهان عنوان كرد.

وی افزود: 69.44 درصد گردشگران خارجي رفتار ماموران پليس با مردم را عالي و 30.55 درصد خوب توصيف كردند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان عنوان كرد: در بررسي ها و نظر سنجي هاي صورت گرفته مشخص شد كه بيشترين ورود گردشگران از كشورهاي اروپايي مانند آلمان ، اتريش ، فرانسه و ايتاليا بوده كه 56.80 درصد گردشگران را تشكيل مي دادند و بعد از آن كشور هاي آسيايي مانند چين با ميانگين 19.33درصد بيشترين و كشور هاي قاره آمريكا با 7درصد كمترين ورود گردشگران را به ايران به خود اختصاص دادند .

سردار آقاخاني در خصوص موانع ورود گردشگران خارجي به كشور نيز گفت: بر اساس نظر سنجي ها و اطلاعات دريافت شده ازتوريست ها بيمه نکردن شركتهاي بيمه گذار دنيا، براي تورهاي گردشگري كه براي سفر به ايران ارائه خدمات مي كنند، بزرگترين مانع پيش روي گردشگران خارجي به كشور است و علت اين موضوع نيز تبليغات گسترده رسانه هاي غربي برای نشان دادن چهره اي نا امن و خطرناك براي گردشگران اروپايي و غربي است .

وي دومين مانع براي ورود به كشور از نظر گردشگران خارجي را اخذ ويزا براي سفر به ايران عنوان كرد و افزود: اخذ ويزا براي تبعه هاي كشورهاي اروپاي مركزي و آمريكايي مشكل است و همچنين بر اساس گزارش برخي از گردشگران، در برخي از موارد با وجود تاييد ويزاي اينترنتي افراد و اخذ كد شناسايي ،الصاق ويزا به پاسپورت افراد با مشكلات زيادي همراه بوده است .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.