سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عارف در جمع خبرنگاران:

لزوم ارائه برنامه جامع از سوی وزرای پیشنهادی به مجلس/ ترمیم کابینه در 3 ماه گذشته بهتر بود

رئیس فراکسیون امید معتقد است؛ وزرای پیشنهادی دولت به مجلس باید برای پنج سال آینده برنامه جامع و کاملی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر در حاشیه صحن علنی امروز چهارشنبه 28 مهر ماه با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به تغییر برخی وزیران دولت اظهار داشت: این امر جزء مطالبات مردم بود و بنده از دولت تشکر می‌کنم اگر چه یکی دو ماه این امر دیر اتفاق افتاده است.

رئیس فراکسیون امید تأکید کرد: امیدوارم بازتاب مثبتی در ایجاد فضای جدید داشته باشد و تغییر برخی وزیران منجر به تلاش بیشتر دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم در بحث اشتغال و اقتصاد داشته باشد.

وی تغییر برخی وزیران دولت را به طور قطع موثر دانست و بیان داشت: مردم در بخش‌‌های مختلف مطالباتی داشتند، همچنین احساس عمومی مردم با توجه به همسویی بیشتر مجلس دهم با دولت بر این بود که کابینه دولت ترمیم شود که خوشبختانه این اتفاق در حال روی دادن است.

عارف در ادامه اظهار داشت: تغییر کابینه دولت در راستای خواسته‌های نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد و امیدواریم مطالبات در ادامه میسر شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر با اشاره به فضای موجود در مجلس برای تغییر برخی وزیران گفت: امیدوار هستم بر اساس تعامل دولت با مجلس فضای بسیار خوبی وجود داشته باشد و نتایج مطلوبی به دست بیاید.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فراکسیون امید پیشنهادی برای جانشینی برخی وزرا دارد، اذعان کرد: ما نباید پیشنهادی داشته باشیم بلکه تنها ما با تعامل کمک می‌کنیم تا وزرایی شایسته، اهل فن انتخاب شوند و بنده معتقدم وزرای پیشنهادی نباید برای چند ماه برنامه داشته باشند بلکه باید برنامه‌های خود را بر اساس پنج سال آینده برنامه‌‌ریزی و ارائه کنند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به دیدار فراکسیون امید با رئیس‌جمهور نیز گفت: متأسفانه رسانه‌ای شدن برخی مسائل ضرورتی ندارد و از این گونه قرارها و جلسات فراوان وجود دارد که گاهی به دلیل سفر و معذوریات به تأخیر می‌افتد و نیازی به پیگیری ندارد و اتفاق خواهد افتاد و بر این باوریم که تعامل ما با دولت بیشتر از این باشد.

عارف همچنین در واکنش به استیضاح فانی طی جلسه هفته آینده در مجلس نیز تصریح کرد: در فراکسیون امید جمع‌بندی ما بر این اصل بود که بتوان با تعامل مسائل را حل کرد و دوستان ما که این استیضاح را امضا کرده بودند در ادامه امضای خود را پس گرفتند اما استیضاح حق نمایندگان بوده و فعلا هم در دستور کار مجلس قرار دارد اما باید دید تا زمان استیضاح چه اتفاقی خواهد افتاد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر با تأکید بر اینکه ما اکنون نیاز به یک تحرک در بخش اقتصادی داریم، بیان داشت: دولت دستاوردهای خوبی در بخش‌های اقتصادی در کشور داشته است و آمارها و شاخص‌ها گویای این امر است اما این دستاوردها باید در زندگی روزمره مردم حس شود و معتقدم دولت باید تحرک بیشتری در بخش اقتصادی داشته باشد تا برای مردم ملموس‌تر شود.

رئیس فراکسیون امید ادامه داد: بحث اشتغال بسیار مهم بوده و یکی از دغدغه‌های اصلی اکثر خانواده‌ها و امیدواریم بخش اقتصادی بتواند با یک برنامه‌ریزی جدی به اشتغال اولویت بیشتری را بدهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد نوعی عقب نشینی در برابر مخالفان دولت نبود، گفت: بنده این نگاه را ندارم بلکه جمع‌بندی دولت بر روی وزرا است و به طور طبیعی این اتفاق می‌افتد و امیدواریم هر ترمیمی در کابینه دولت صورت می‌‌گیرد مثبت باشد و تغییرات را در بخش‌های زیرمجموعه آن مشاهده کرد.

عارف در پایان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا به نظر شما دولت برای ترمیم کابینه خود دیر اقدام نکرده است، اظهار داشت: تصمیم با دولت است اما نظر شخصی بنده این است که دولت می‌توانست دو الی سه ماه قبل باید اقدام می‌کرد اما اکنون هم زمان خوبی است بر همین اساس از دولت تشکر می‌کنم که این تصمیم را گرفته‌اند.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.