سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

بندهایی از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اصلاح شد/ تکالیف جدید مجلس به اتاق بازرگانی و تعاون

نمایندگان در جلسه علنی امروز بندهایی از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را، اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعاده شده از شورای نگهبان ماده 10 و 14 این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.

براساس این گزارش به انتهای بند (ب) ماده 10 لایحه عبارت «هزینه‌های مربوط از محل اعتبار موضوع ماده 30 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4/12/1393 تأمین می شود» اضافه شد.

پیش‌تر در بند(ب) ماده 10 آمده بود؛ آزمایش اجباری برای تأیید سلامت کلیه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی مشمول بیمه سلامت است.

همچنین نمایندگان در ادامه ماده 14 این لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند:

براساس این گزارش در ماده 14 عبارت «4 در هزار سود سالانه خود را» جایگزین عبارت «در ابتدای هر دوره بخشی از سود سالانه خود را که به پیشنهاد هیئت رئیسه این اتاق‌ها به تصویب مجمع نمایندگان آنها می‌رسد» شد.

پیش‌تر در ماده 14 لایحه آمده بود؛ به منظور تقویت و ساماندهی تشکل‌های خصوصی و تعاونی و کمک به انجام وظایف قانونی، موضوع بند (ب) ماده 91 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 5/3/1387 و ارائه خدمات بازاریابی، مشاوره‌ای و کارشناسی کلیه اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران مکلف‌اند در ابتدای هر دوره بخشی از سود سالانه خود را که به پیشنهاد هیئت رئیسه این اتاق‌ها به تصویب مجمع نمایندگان آنها می‌رسد، پس از کسب مالیات برای انجام وظایف به صورت سالانه حسب مورد به حساب‌ اتاق‌های مذکور واریز کنند و تأییدیه اتاق‌های مذکور را هنگام صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت تسلیم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لایحه ، توسعه کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.