سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث 130 ترمینال هوایی در شهرهای افغانستان

مقامات وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان می‌گویند: تا سه سال آینده 130 ترمینال در شهرهای مختلف کشور ساخته می‌شود که ساخت برخی از آنها شروع شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمدالله بتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی گفت: کار اساسی وزارت ترانسپورت آوردن اصلاحات از بالا به پایین می باشد، تا یک ساختار جدید به وجود بیاید.

آقای بتاش علاوه کرد، برای بهبود و اصلاحات 138 فارغ التحصیل رشته ترانسپورت از دانشگاه های کشور جذب این وزارت شده اند.

وی اظهارداشت: حدود 70 بست که افراد غیری مسلکی درآن فعالیت می کردند به داوطلبی گذاشته شده تا افراد شایسته و مسلکی در این پست های گماشته شوند.

این مقام دولتی یاد آورشد: درچهارده سال گذشته گام‌های زیادی جهت بهبود ترانسپورت برداشته شده؛ اما بازهم مشکلات وجود دارد .

وزیر ترانسپورت گفت : آوردن اصلاحات، تعدیل قوانین گذشته که با کارکرد امروز سازگاری نداشته است، طرح و ساختن پالیسی ترانسپورت جاده و طرح قوانین ۱۰ ساله را از دست آورد دوساله کاری اش عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد که پالیسی تطبیقی سه سال آینده تکمیل شده و ما شاهد پیشرفت‌های مهمی در عرصه ترانسپورت خواهیم بود.

موصوف تاکید کرد: در قسمت بهبود وضعیت جاده ها نیز گام های اساسی برداشته شده است و تا سه سال دیگر 130 ترمینال معیاری ساخته می شود و همچنان تمام شرکت های ترانسپورت راجستر خواهند شد.

آوا نوشت: وزیر ترانسپورت و هوانوردی با بیان اینکه افغانستان دیگر وابستگی ترانسپورتی ندارد گفت: شخصا هدایت داده تا دیگر وسایط نقلیه پاکستانی داخل شهرهای افغانستان نشده و در تورخم تخلیه شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.