سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض دانشجویان دانشگاه هرات به افزایش جنگ و خونریزی

ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه هرات در پی ناامنی‌های اخیر در برخی ولایات کشور دست به تظاهرات زده و از جناح‌های درگیر خواستند تا از جنگ دست بکشند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،مظاهره کنندگان که در مقابل دروازده ورودی دانشگاه هرات تجمع نموده بودند با صدور یک قطع نامه ۴ ماده‌ای درگیری‌های خونین در ولایات فراه، قندوز، هلمند و ارزگان را به شدت محکوم نمودند.

یک تن از محصلین مظاهره کننده می‌گوید دیگر جنگ بس است، جناح‌های درگیری باید آتش‌بس نموده و از راه مذاکره و گفتگو صلح نمایند.

همچنان یک تن دیگر از این مظاهره کنندگان گفت تا زمانیکه تعصبات قومی و مذهبی در کشور ریشه کن نشود هیچکاه شاهد پایان جنگ در کشور نخواهیم بود.

در یکی از ماده‌های قطعنامه دانشجویان معترض آمده است که باید جلوی مداخله‌های آشکار و غیر آشکار کشورهای خارجی در افغانستان گرفته شود.

همچنان در قطعنامه آمده که باید جوامع با صلاحیت اسلامی و نهادهای حقوق بشری در راستای برقراری صلح و امنیت در افغانستان تلاش نمایند.

شفقنا نوشت: در حالی محصلان دانشگاه هرات دست به تظاهرات زدند که گفته می‌شود در حال حاضر در ۱۸ ولایت کشور جنگ میان طالبان و نیروهای دولتی جریان دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، دانشگاه ، هرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.