سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهمرده در نطق میان دستور:

سیاست دولتمردان در رابطه با وضعیت زندگی مردم سیستان به کجا رسید؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:دولتمردان و رئیس جمهور چه سیاست هایی در رابطه با وضعیت زندگی مردم سیستان دارند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله دهمرده در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس (27 مهرماه 95) گفت: علی‌رغم توطئه‌های فراوان مستکبرین عالم نظام جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از ابعاد به عنوان الگوی موفق برای آزادی‌خواهان بشریت درآمده است.

وی افزود: بر ماست که بدون زنده باد و مرده بادهای بی‌حاصل و با وحدت کلمه مملکت‌مان را آنطور که در شأن مردم و نظام است بسازیم و از مطالب تنش‌زا و یأس و ناامیدی جداً پرهیز کنیم که حقیقتا یأس و ناامیدی سهم مهلکی برای جوامع است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لیک می‌دانیم که در محیط آرام استعدادها شکوفا می‌شود و در محیط متشنج اگر استعدادی هم باشد از بین می‌رود.

دهمرده گقت: از آقای دکتر ظریف سوال دارم که حقابه رودخانه هیرمند و دریاچه هامون از افغانستان به کجا رسید.

وی ادامه داد: وزیر محترم نیرو در رابطه با مدیریت یکپارچه انتقال آب از دریا، انرژی‌های بادی و... چه کارهایی انجام دادید؟

این نماینده افزود: وزیر محترم نفت گازرسانی به استان طبق مصوبه سال 84 قرار بود که ظرف سه سال صورت گیرد اما کار نیمه تمام ماند.

عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: سرکار خانم ابتکار برای ریزگردهای سیستان و دریاچه هامون چه اقدامی انجام داده‌اید؟ طبق گزارش بهداشت جهانی زابل آلوده‌ترین شهر جهان است، جناب آقای نوبخت ضمن تشکر از جنابعالی امیدواریم که قول‌های شما عملیاتی گردد اما در رابطه با طرح جامع سند بالادستی آزمایش سیستان فاقد چنین سندی است.

دهمرده بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر چابهار فعال شود شرق کشور متحول می‌گردد و کارشناسان جهان این مسیر را مناسب‌ترین مسیر می‌دانند که متأسفانه اکثر پروژه‌ها در این محور یا خوابیده یا کند است که خواهشمندیم که در این زمینه اقدام جدی به عمل آید.

وی تأکید کرد: وزیر محترم کشور لطفا دستور فرمایید اشکالات مرزی برطرف گردد در زمینه شهرداری که قادر نیست در ابتدایی‌ترین وظایف خود یعنی  پرداخت حقوق کارگران را انجام دهد لطفا دستور فرمایید تا مشکلات در این زمینه مرتفع گردد. همچنین وزیر محترم جهاد کشاورزی دستور فرمایید در رابطه با پرداخت پول گندم اقدامات لازم فراهم گردد.

دهمرده در پایان خاطر نشان کرد: دولتمردان و رئیس جمهور سیاست کلی دولت در رابطه با وضعیت زندگی مردم سیستان چیست؟

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، کمیسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.