سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور است

معاون علمی ریاست جمهوری گفت: حمایت بنیاد از نخبگان همیشه بوده و امروزه حجم سوابق تحصیلی برای این افراد چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در دهمین همایش نخبگان فردا در سالن اجلاس سران گفت: حمایت بنیاد از نخبگان همیشه بوده و امروزه حجم سوابق تحصیلی برای این افراد چند برابر شده است. 

وی بیان کرد:‌ بنیاد موسسه رفاهی نبوده بلکه می‌خواهد نخبگان را طوری تربیت کند تا برای مملکت تصمیم گیری و کار آفرینی کنند.

ستاری ادامه داد: ما باید گفتمانی ایجاد کنیم تا تفکر در جامعه تغییر کند تا به جای اینکه هر مسئول در برنامه‌ای صحبت از نفت و گاز کند راجع به نیروی انسانی و اهمیت سرمایه‌های کشور سخنرانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اهمیت به فرزندان ایران زمین بستگی به فراهم شدن زیرساخت‌ها داشته و جامعه باید تغییراتی را در خود بدهد تا نخبگان در کشور باقی مانده و از طرح‌هایشان به طور کامل استفاده شود.

ستاری متذکر شد: من انتظار دارم که بخش خصوصی سرمایه گذاری را بر روی نخبگان آغاز کند تا ما در جامعه شاهد تغییرات مثبتی شویم. 

وی تاکید کرد: تعامل علمی با دنیا یکی دیگر از اهداف مهم بنیاد نخبگان بوده و معاونت علمی و برنامه‌ای به طور جدی این مسئله را دنبال می‌کند.

ستاری گفت: با تعاملات علمی با دنیا پیشرفت نوآوری افزایش یافته و طی سه سال آینده ما شاهد کاهش مهاجرت نخبگان به خارج از کشور و فعالیت و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان بیشتری در ایران هستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.