سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کاهش فرصت های قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس گفت: فرصت های قاچاق کالا در ارس کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باقرزاده گفت: مناطق آزاد به دلیل واقع شدن در مناطق مرزی بسترهای مناسبی برای توسعه صادرات و ورود دانش فنی و کالاهای مورد نیاز داخلی هستند که با فراهم شدن زیرساخت ها و اقدامات نظارتی در منطقه آزاد ارس فرصت های قاچاق به دلیل افزایش زیرساخت ها و اقدامات کنترلی و نظارتی نیز کاهش یافته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس اعلام کرد: منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد کشور و آزمونه (پایلوت) اقتصاد مقاومتی، نهایت همکاری را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه منعقده با گمرک ایران، تمامی نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری لازم برای مبارزه با قاچاق و کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی، توسط سازمان منطقه آزاد ارس تهیه و در اختیار گمرک ایران قرار داده شده است.

باقرزاده خاطر نشان کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ضمن تجهیز تمامی راه های خروجی به دوربین های مداربسته، نیروهای گمرک ایران نیز در این محل ها مستقر هستند.

به گفته وی، تفکیک انبارهای کالای مسافری با تجاری و ترانزیتی، تخلیه و نگهداری کالاهای مسافری در انبارهای عمومی جلفا، کاهش سهمیه کالاهای همراه مسافر قابل عرضه در فروشگاه ها تا میزان 50 درصد، جلوگیری از ترخیص کالاهای حجیم، تشکیل دایره ترانزیت و تولید برای نظارت در ترخیص سریع از دیگر اقدامات منطقه آزاد ارس می باشد.

باقرزاده در خصوص عدم به روز رسانی آمار مناطق آزاد در سایت گمرک نیز اعلام کرد: از مهر ماه سال 1384 هر ماه تمامی آمارها در فرمت درخواستی به صورت شفاف به گمرک ایران، وزارت بازرگانی، سازمان تجارت و توسعه و گمرک جلفا ارسال می شود و اگر در سایت گمرک ایران درج نشده کوتاهی آن بر عهده مناطق آزاد نیست.

وی در رابطه با خبر منتشر شده با عنوان ' کشف محوله 210 میلیارد ریالی قاچاق در منطقه آزاد ارس' در یکی از خبرگزاری ها افزود: پرونده فوق مربوط به سال گذشته می باشد که در مرحله رسیدگی توسط مراجع قضایی است.

باقرزاده همچنین در خصوص بحث قاچاق سازماندهی شده خاطر نشان کرد: مرجع تشخیص و اعلام نظر وجود قاچاق سازمان یافته در مناطق آزاد و سرزمین اصلی طبق قانون بر عهده ارگان های نظارتی و امنیتی است که مناطق آزاد نیز از این امر مستثنی نمی باشد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.