سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هنرمند مجسمه‌ساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روایتی از قدرت الهی در «چیدمان آرت»

نمادهای مورد استفاده در چیدمان آرت قدرت الهی را به رخ می کشد.

میثم رضایی‌نیا، هنرمند مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با هدف برگزاری نمایشگاه «چیدمان آرت» گفت: این چیدمان از چندین نماد و نشانه مثل فرش، طاق، دوار و نخ قرمز رنگ تشکیل شده است که تمام این نمادها شرقی و ایرانی-اسلامی هستند و مجموعه ای از سیاره ها و کهکشان ها که از کل به جزء و بالعکس در حال بوجود آمدن و تغییر و تحول را نشان می‌دهد. هدف این نمادها به رخ کشیدن قدرت الهی است که سبب پدید آمدن خلقت شده و نمایانگر ارتباط آن با نمادها و سنت‌های شرقی است. همچنین ایده‌های متفاوتی را در زمینه های مختلف هنری مورد بررسی قرار داده‌ام و قصد دارم هر ایده را با یک طرز بیان هنری اجرا کنم که این از نظر منتقدین یک نوع تجربه‌گرایی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: این چیدمان در سه سالن بزرگ اجرا شده است؛ در یک سالن نیروهای کیهانی از سیاه چاله‌ها که طاقی مانند طاق مساجد است، بیرون جسته و در حال شکل دادن یک سیاره بزرگ هستند و نیروها پس از تشکیل این سیاره از طرف دیگر آن بیرون جسته و از طاقی کوچکتر به سالن مجاور پناهنده شده و در حال ساختن چند سیاره کوچکترند.

در این سالن یک نیمکره که استعاره از سیاره زمین است و با فرش ایجاد شده در حال تکمیل شدن به کره است و روی آن هفت لایه نایلون به نشانه هفت طبقه آسمان قرار گرفته است. در آخر نیز در بالاترین قسمت، یک فرش به نشانه عرش الهی مستقر و ثابت نگه داشته شده است.

رضایی نیا در ادامه خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل این است که این نیروها در طول سه سالن همواره به یکدیگر متصل هستند و نقص و ضعفی در آنها نیست و در حال تبدیل شدن به یکدیگر هستند.

وی در پایان افزود: نمایشگاه چیدمان آرت زمین، زمان، پاشیدن مکان توسط خودم در نگارخانه خیال نو از تاریخ 26 مهرماه 1395 ساعت16 تا 18 افتتاح می‌شود و علاقه مندان تا 29 مهرماه از ساعت 10 تا 18 می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.