سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

افزایش صد درصدی موکب ها در همایش بزرگ اربعین

امسال تعداد موکب ها در مسیر زائرین امام حسین(ع) در همایش بزرگ اربعین 100 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رییس ستاد عتبات عالیات در خراسان جنوبی صبح امروز در کمیسیون فرهنگی ستاد عتبات عالیات گفت: همایش بزرگ اربعین اجتماع بزرگ بشریت است که تنها مخصوص شیعه نیست و از همه ی ادیان در آن شرکت می کنند.

جوینده افزود:برای برگزاری هرچه بهتر این اجتماع بزرگ، کارهای زیر ساختی در دو بخش تغذیه و اسکان زائرین انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا 20 هزار زائر روزانه اسکان داده شوند،گفت:13 موکب از خراسان جنوبی در مسیر کربلا و کاظمین آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین خواهند بود.

رییس ستاد عتبات عالیات در خراسان جنوبی گفت: 4 موکب نانوایی با ظرفیت حداقل پخت روزانه 15 هزار پرس نان،2 موکب بهداشت و درمان برای زائرین،حضور رفتگران شهرداری برای نظافت و یک دستگاه آب بسته بندی شرکت آبفا برای خدمت به زائرین به کشور عراق اعزام می شوند.

جوینده افزود: 44 هزار پرس غذا در سه وعده،چای زعفران و زنجبیل برای 50 هزار نفر زائر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخش مردمی همایش بزرگ اربعین به خوبی ساماندهی شده است،گفت: اسکان زائرین با مشکل رو به رو بوده و نیازمند کمک های نقدی و غیر نقدی ادارات و مردم است.

رییس ستاد عتبات عالیات در خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک به عتبات عالیات کمک بزرگی به چرخه ی اقتصادی استان است،افزود:260 کارگاه فرش بافی در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت و بافت فرش های اهدایی به عتبات عالیات هستند که قیمت کارشناسی شده فرش به آن ها پرداخت می شود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.