سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

172 گرم طلا توقیف شد

172/380 گرم طلای فاقد کد استاندارد توقیف و از عرضه آن جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: بازرسان این اداره‌کل به منظور حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از کم‌فروشی، در حوزه آزمون نازل‌های سوخت در شهریورماه امسال با همکاری شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی، 440 دستگاه نازل جایگاه سوخت را بر اساس پیمانه‌ها و ظرف‌های استاندارد مورد آزمون صحت عملکرد قرار داده است.

داریوش احمدزاده اظهار کرد: همچنین در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی در حوزه آزمون دوره‌ای باسکول‌های جاده‌ای، این اداره‌کل با همکاری آزمایشگاه همکار مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران، آزمون صحت عملکرد 73 باسکول ثابت همکف را در سطح استان انجام داده است .

وی افزود: در حوزه آزمون دوره‌ای اوزان سبک نیز طی بازدید و بازرسی به‌عمل‌آمده از واحدهای صنفی و خدماتی در راستای اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش و جلوگیری از کم‌فروشی، 1530 مورد از وسایل سنجش آزمون شده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره‌کل در راستای اجرای استانداردسازی مصنوعات طلا و فلزات گران بها از 30 مرکز تولید و عرضه، نمونه‌برداری تصادفی انجام داده و در جهت بهبود سطح کیفیت مصنوعات فلزات گرانبها و جلوگیری از  تولید و عرضه این مصنوعات از فعالیت دو واحد تولیدی تا دریافت نشان استاندارد ممانعت به عمل آورده‌اند.

وی گفت: طی بازدید مشترک اداره‌کل استاندارد خوزستان و سازمان صنعت و معدن خوزستان از عرضه‌کنندگان مصنوعات طلا، 172/380گرم طلای فاقد کد استاندارد توقیف و از عرضه آن جلوگیری شد.

انتهاي پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.