سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

آموزش رایگان تولید و کاشت تراریوم در پارک بانوان همدان

مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه 2 همدان از آموزش رایگان تولید و کاشت تراریوم (کاشت گل در ظروف شیشه‌ای) در پارک بانوان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مصطفی موسوی با اشاره به آموزش شهروندی کاربردی و آموزش رایگان تولید و کاشت تراریوم (کاشت گل در ظروف شیشه‌ای) اظهار کرد: این برنامه 29 مهر و 6 آبان ماه ساعت 15 تا 17 در پارک بانوان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور برای همه بانوان آزاد و رایگان است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کارگاه آموزشی تراریوم، آموزش نگهداری از گل و گیاه خانگی، نحوه تولید تراریوم و افزایش میزان گل‌های گلخانه‌ای در منازل است.

مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه 2 همدان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه نگاه به سبزی موجب شادابی می‌شود، گفت: بنابراین توجه به این بخش و افزایش آموزش نگهداری از گل و گیاه در خانه‌ها به شادابی افراد، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش معضلات اجتماعی کمک می‌کند.

وی یادآور شد: گل و گیاه نقش به سزایی در تقویت روحیه افراد دارد و قطعاً افزایش سرانه فضای سبز خانگی نیازمند برنامه‌ریزی شهری است.

موسوی اضافه کرد: با شروع فصل سرد سال و ایجاد محدودیت برای نگهداری از گل‌ها و سبزه‌های باغچه‌ها، روی آوردن به گلدان‌ها و ایجاد گلخانه‌های خانگی می‌تواند جایگزین مناسبی برای این خلأ در خانواده‌ها باشد.

وی ادامه داد: امروزه با افزایش آپارتمان‌نشینی، تولید گل‌ها و سبزه‌های خانگی به امری ضروری مبدل شده است تا ضمن طراوت بخشی به منازل، بتوان از روح سرسبزی در همه فصول سال در منازل برخوردار بود.

مدیر اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری منطقه 2 همدان خاطرنشان کرد: آموزش تولید و کاشت تراریوم نخستین گام در این مسیر است که علاوه بر ماهیت گلدانی، از زیبایی و تزئین خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نگهداری از گلدان در خانه‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش‌های لازم دارد، گفت: این برنامه با همکاری شهرداری منطقه 2 و موسسه سبز پژوهان الوند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.