سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

ثبت 14وقف جدید در قالب طرح بصیرت عاشورایی

14 وقف جدید در قالب طرح بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی به ثبت رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف در ماه محرم، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی است که همزمان در سراسر کشور در ماه محرم و در امامزادگان واجب التعظیم در حال اجرا است.

حجت الاسلام جواد رئوف سیدنژاد افزود: یکی از اهداف این برنامه این است که نیات واقفینی که مربوط به ماه محرم است یا قید زمان و مکان ندارد را در فضای امامزاده اجرا کنیم.

وی گفت: این وقف ها به ارزش یک میلیارد و 870میلیون ریال در استان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد وقف سه وقف در شهرستان بجنورد برای احداث مسجد، حسینیه و راه با ارزش 900 میلیون ریال ، پنج وقف در شهرستان جاجرم برای احداث ساختمان دهیاری ،مهدیه ،پایگاه بسیج و خانه عالم با ارزش 220 میلیون ریال اهدا شده است.

وی افزود: چهار وقف در شهرستان فاروج برای توسعه مسجد و امامزاده با ارزش 500 میلیون ریال ، یک وقف در شهرستان شیروان برای احداث مسجد با ارزش 200 میلیون ریال و یک وقف هم در شهرستان مانه وسملقان برای احداث حسینیه با ارزش 50 میلیون ریال اهدا شده است.

گفتنی است : تعداد موقوفات خراسان شمالی پنج هزار و 400 مورد و تعداد کل رقبات استان هم 10 هزارو 417 مورد است که 3 هزارو 530 مورد از این رقبات دارای سند است.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.