سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نقش تعیین کننده کارگران درتحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

استاندارخراسان رضوی کارگران را قشر موحد و موثر در تولید دانست که نقش تعیین کننده ای در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان درهشتمین کنگره سالانه خانه ی کارگر استان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مهم ترین محور اجرای این سیاست ها مردم هستند که باید از ظرفیت آن ها به درستی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تمام تلاش دولت آرام کردن فضای اقتصادی کشور، به صحنه آوردن مردم و ترغیب آنان برای ورود به فضای اشتغال و تولید است.

رشیدیان اظهار داشت: اجرای سیاست های این حوزه صرفا تکلیف دولت نیست بلکه آحاد مردم در قبال آن مسئولند و باید به آن توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی گفت: استفاده بهینه از نیروی کارگری منجر به تولید بهینه و باکیفیت مطلوب می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تشکل های کارگری در کنار دنبال کردن مطالیات صنفی باید به بهبود کیفیت تولید و بهره وری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز توجه کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای رونق تولید علاوه بر توجه به ظرفیتهای داخلی باید از ظرفیتهای دانش بنیان برای بهره وری بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته سرمایه گذاری های گسترده در حوزه های مختلف در این استان داشته است، اظهار کرد: در حوزه معدن بیش از 70 هزار میلیارد ریال در سنگان خواف و در بخش فولاد خراسان نیز بیش از 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رشیدیان گفت: هدف دولت تبدیل شعار اقتصاد مقاومتی به گفتمان عمومی است و برای تحقق آن باید بخش های خصوصی، عمومی، جامعه کارگری، بخش مردمی و تشکل های مختلف همیار و حامی دولت باشند.

وی افزود: مردم و جامعه کارگری در حوزه اقتصاد بدنه اصلی حوزه تولید را تشکیل می دهند لذا توجه به این قشر ضروری است.

وی اظهار کرد: تشکل های کارگری و صنفی در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است زیرا در سایر کشورها تشکلهای کارفرمایی در مقابل تشکلهای کارگری تعریف می شوند ولی در ایران این دو تشکل در کنار یکدیگر هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد گفتمان تعارض بین این دو تشکل جز خسارت نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم در زمینه تولید در عرصه بین المللی توان رقابت داشته باشیم باید تمام اعضای درگیر در تولید و اشتغال در کنار یکدیگر باشند.

وی افزود: نگاه دولت یازدهم ایجاد توسعه در بخش های مختلف و شکل گیری فضای دارای ثبات اقتصادی برای سرمایه گذاران است که در این زمینه موفق نیز بوده است.

رشیدیان تاکید کرد: با مذاکرات هسته ای و برجام نیز فضای مناسبی در تعاملات بین المللی برای نظام بوجود آمد.

وی گفت: مشارکت گسترده مردم در حوزه های مختلف و ارتقای وفاق ملی زمینه ساز همکاری مناسبتر بین مردم و دولت برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دو هزار و 664 واحد تولیدی طی نیمه نخست امسال برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

وی با بیان این که هزار و 699مورد از این تعداد مربوط به حوزه کشاورزی می باشد و تاکنون دو هزار و 360 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدهای تولیدی پرداخت شده است؛ اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در جایگاه اول تا سوم کشور قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا افزود: تشکل های کارگری به دور از فضای سیاسی نمی توانند فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: تشکل های کارگری به عنوان نهادهای تاثیرگذار باید توجه لازم برای انتخاب اصلح و برتر را داشته باشند.

رشیدیان گفت: بی طرفی و برگزاری انتخابات قانونمند و شفاف از وظایف دولت در انتخابات است ولی باید فضا برای انتخاب اصلح مهیا شود که تشکلها نقش مهمی در ایجاد آن دارند.

وی تاکید کرد: ایجاد شرایط برای زیست توام با کرامت و عزت ملت ایران همواره شعار دولت یازدهم بوده و هست.

انتهای ییام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.