سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

اهدای 422 واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

مردم نوع دوست استان چهارمحال و بختیاری امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، 422 واحد خون اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال بیشتر مردم از اهدای خون در ایام و مناسبت های مذهبی گفت: مردم نوع دوست این استان در تاسوعا و عاشورای امسال، 422 واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

محمد ملک محمدی افزود: در این ایام 503 از مردم استان به پایگاه های انتقال خون شهرکرد، بروجن و فارسان مراجعه کردند که 422 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 257 نفر اهدا کننده مستمر، 115 نفر با سابقه یک بار اهدای خون و 50 نفر اهدای کننده بار اول بودند.

ملک محمدی اضافه کرد: در تاسوعا و عاشورای سال گذشته نیز 438 نفر از مردم چهارمحال و بختیاری خون خود را اهدا کردند.

وی با اشاره به نیاز بیماران در تمام طول سال به اهدای خون، از علاقمندان به شرکت در طرح ملی «نذر خون» خواست برای ثبت نام اینترنتی در این طرح انسان دوستانه، به سامانه نوبت دهی به نشانی www.ibto.ir  و یا به صورت حضوری به اداره کل انتقال خون استان در شهرکرد مراجعه نمایند.

به گفته ملک محمدی؛ تا کنون 110 نفر از مردم این استان به صورت اینترنتی و حضوری در این طرح ثبت نام کرده اند که در روزهای آینده بر اساس نوبت دهی برای اهدای خون اقدام می کنند.

طرح ملی «نذر خون» امسال برای اولین بار با شعار «‌تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه» و بمنظور ترویج فرهنگ اهدای خون و مدیریت بهینه اهدای این ماده حیاتی به بیماران نیازمند، از عاشورا تا اربعین حسینی (ع) در سراسر کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.