سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله ممدوحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ محوریتی درجریان اصولگرایی تصمیم گیرنده نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هیچ محوریتی درجریان اصولگرایی تصمیم گیرنده نیست و گروهی محور گروه دیگر نیست.

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون پذیرش محوریت جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات ریاست جمهوری 96، اظهار داشت: هیچ محوریتی درجریان اصولگرایی تصمیم گیرنده نیست و هر گروهی کار خود را انجام دهد و گروهی محور گروه دیگر نیست.
 
وی در ادامه افزود: روند کار در جریان اصولگرایی به این شکل نیست که یک گروهی اصل و تصمیم‌گیرنده باشد و بقیه از آن تبعیت کنند، بلکه هر جریانی فعالیت‌ها و نظر خاص خود را دارد.

آیت الله ممدوحی با بیان اینکه اگر اصولگرایان در نهایت به توافق برسند که بهتر است اینگونه باشد اما در صورت عدم توافق، هر گروه اقدامات خود را انجام خواهند داد، ادامه داد: همت و مسئله اصلی این است که جریانی بتواند باعث توافق و تفاهم برسر گزینه نهایی شود.

عضو جامعه مدرسین در مورد صحبت‌های اخیر برخی از چهره‌ها مبنی بر پذیرش جریانات اصولگرایی بر محوریت جامعه روحانیت اظهار داشت: اصولگرایان چند دسته‌اند و ممکن است برخی جریانات میان اصولگرایان محوریت جامعه روحانیت را قبول داشته باشند.
 
آیت الله ممدوحی در ادامه با اشاره به اقدامات جامعه مدرسین در مورد انتخابات سال 96 تصریح کرد: قطعا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدامات خود را انجام خواهد داد چرا که جامعه مدرسین اصل به شمار می‌رود و تصمیم‌گیری با این جامعه است.

وی با اشاره به اینکه گمان می‌کنم گزینه جامعه مدرسین را جامعه روحانیت نیز تأیید خواهد کرد، گفت: اما عده‌ای شاید با بیان اظهاراتی باعث حاشیه شوند اما باید کاری کرد که همه جریانات به یکدیگر نزدیک شوند. 
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سوال که آیا توافقی میان جامعه روحانیت و جامعه مدرسین برای انتخابات صورت گرفته است، اظهار داشت: دراین مورد هیچ صحبتی نشده و توافقی نیز مبنی بر محوریت جامعه روحانیت انجام نشده است.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: جامعه مدرسین در انتخابات قبل رسما اعلام کرد نظر این جامعه مستقل است و برای انتخابات پیش رو تاکنون بحثی در جامعه مدرسین پیش نیامده و اگر هم پیش بیاید، به احتمال زیاد مانند سال قبل عمل خواهیم کرد.
 
وی در پایان در مورد احتمال حمایت جامعه مدرسین از حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: حمایت از روحانی ممکن نیست و در حال حاضر برای تعیین مصادیق کمی زود است. 



انتهای پیام/
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.