سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آرامگاه فردوسی نمونه بارز گردشگری ادبی

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس از آغاز بکار دفتر گردشگری ادبی در مجموعه تاریخی و فرهنگی آرامگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی افزود: فردوسی یکی از پایه های مهم و شاهنامه اصیل ترین متن در پاسداشت ادبیات فارسی است، از این روعلاقمندان بسیاری خواهان بازدید از آرامگاه فردوسی هستند.

وی اظهار داشت: دفتر گردشگری ادبی در ابتدا با ایجاد بزم ادبی، شعرخوانی، شب شعر و گفتمان سازی درباره شعر حماسی و مقاومت آغاز بکار می کند تا بسترسازی لازم در راستای جذب و شکل دادن به تورهای گردشگری ادبی بین آرامگاه فردوسی و منطقه تاریخی توس قدیم ایجاد شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس تصریح کرد: گردشگری ادبی صرفا منحصر به شعرخوانی یا بازدید از مقبره شعرا نیست بلکه باید آثاری را که به نوعی به محل تولد،زندگی و کار شاعر مرتبط می شود را در برگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از غنی ترین میراث های معنوی هر کشوری ادبیات است و مشاهیر ادبی به عنوان مولدان و حافظان این میراث هستند گفت: شاهنامه، شناسنامه همه ایرانیان است.

احسان زهره وندی اظهار داشت: در این دفتر، شعر با موضوعات، فردوسی از دیدگاه مقام معظم رهبری و بزرگان، توصیف مقام علمی و ادبی حکیم فردوسی، شعر مقاومت و گسترش صنعت گردشگری با زبان شعر و ادبیات بررسی خواهد شد و علاقمندان می توانند آثار و اشعار خود را به این دفتر ارسال کنند.

وی گفت: آوازه جهانی فردوسی و شاهنامه فرصتی بی بدیل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه گردشگری ادبی، در بین پایگاههای میراث فرهنگی کشور، برای اولین بار در پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی توس محقق خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.