سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

توقف چرای غیرمجاز شتر در آران و بیدگل

چرای غیر مجاز 45 نفر شتر که خارج از فصل وارد مراتع شمالی این شهرستان شده بودند متوقف و پرونده آن به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس مسئول مرتع اداره منابع طبیعی آران و بیدگل اظهار داشت: آران و بیدگل از جمله منطقه هایی است که ریشه های گیاهی در این منطقه محکم نیست و با توجه به این که شتر یکی از دام های سنگین است، با چرای بی رویه و خارج از فصل سبب از بین رفتن پوشش های گیاهی منطقه می شود.
زهرا شبستری وسعت مراتع شهرستان را 376 هزار هکتار برشمرد و گفت: این مراتع دارای 76 سامانه عرف است که 71 سامانه قشلاقی و 5 سامانه ییلاقی است.
شبستری با بیان این که زمان ورود دام به مراتع قشلاقی از اول آذرماه تا آخر اسفند ماه و ییلاقی از 20 اردیبهشت ماه تا 20 شهریورماه است تصریح کرد: چرای خارج از فصل جرم محسوب می شود و جریمه هر نفر شتر حدود هفت میلیون ریال است.
وی در رابطه با بهبود وضع پوشش گیاهی در آران و بیدگل خاطرنشان کرد: اجرای طرح نهال کاری در بیابان های این شهرستان یکی از راهکارهای بهبود وضع پوشش گیاهی در این منطقه ها بوده که هم اکنون هم در مناطقی در حال اجراست.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.