سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوابگاه‌های مشارکتی راهکاری برای کمبود فضای خوابگاه‌ها است

در راستای کمبود فضای خوابگاهی، خوابگاه‌های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مشارکتی تجهیز می شوند.

محمود ابراهیمی مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: خوابگاه مشارکتی خوابگاهی است که مالکیت آن به بخش خصوصی یا تعاونی تعلق دارد و قرارداد بصورت اجاره منعقد می شود که دانشجویان ساکن در این خوابگاه در پرداخت هزینه تمام شده مشارکت خواهند نمود که این مهم مطابق آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت است و دستورات خوابگاهی مطابق آیین نامه اسکان خوابگاهی است.

ابراهیمی در ادامه افزود:حدود 300 نفر دانشجوی پسر و حدود 500 نفر دانشجوی دختر که تعداد حدود 25 نفر دانشجوی بین الملل شهریه پرداز هستند.

ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پاسخگوی نیاز ورودی های سال تحصیلی جدید نبود و باید مکانی را برای اسکان  60 دانشجوی پسر و 30 دانشجویان دختر در نظر می‌گرفتیم که این مهم با در نظرگرفتن خوابگاه های مشارکتی محقق می شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای راه اندازی خوابگاه‌های مشارکتی برای سال تحصیلی که چندی از آن نگذشته گفت:خوابگاه‌های مشارکتی در واقع همان خوابگاه‌های خودگردان هستندکه دانشجویان در پرداخت هزینه های آن مشارکت دارند. 

ابراهیمی گفت:دانشجویان دوره های شبانه و پردیس خودگردان از این خوابگاه ها استفاده خواهند کرد و از دانشجویانی که روزانه هستند و از طرف دانشگاه به این خوابگاه‌ها معرفی شوند نیز بر اساس تعرفه صندوق رفاه، هزینه دریافت خواهد شد.

مدیرکل دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از تعمیر وبازسازی خوابگاه‌های این دانشگاه در تابستان خبر داد و گفـت: خوابگاه های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به دلیل اینکه مجتمع مسکونی و قدیمی هستند حتی قدمت برخی از این ساختمان ها به 35 سال پیش می رسد  استانداردهای خوابگاهی را ندارند به همین دلیل سالیانه باید هزینه های زیادی برای بازسازی این خوابگاه ها اختصاص دهیم در تابستان امسال نیز برخی خوابگاه‌ها بازسازی شدند که خوشبختانه این عملکرد ،برایند مطلوبی را برای امور دانشجویان  دانشگاه به ارمغان آورد.

ابراهیمی با اشاره به آمار بالای دانشجویان خوابگاهی گفت: 2 خوابگاه از خوابگاه های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تابستان امسال میزبان جمعی از دانشجویان کارشناسی، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری بود و خوشبختانه در تابستان دانش پژوهان در خوابگاه ها با ایجاد تسهیلات امور دانشجویی فعالیت مطلوبی داشتند.

وی در ادامه صنعتی نمودن حوزه تغذیه، آشپزخانه سلف مرکزی دانشگاه را که نیمه صنعتی بود یکی دیگر از اقدامات دانشگاه توانبخشی و بهزیستی برای تابستان امسال عنوان کرد.

وی افزود: با این فرایند غذا از حالت سنتی به صنعتی تبدیل می شود و برای این برنامه حدود 800 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شد که با صنعتی کردن شاهد نتایج خوبی در این حوزه خواهیم بود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت:با افزودن خوابگاه های مشارکتی به جمع خوابگاه های دانشجویی در راستای تامین کمبود فضای فیزیکی خوابگاه ها و طراحی  اسکان دانشجویان مطابق استاندارها در راستای ایجاد فضای امن و آرام برای تحصیل و استراحت دانشجویان امیدواریم که شاهد شکوفایی تحصیلی دانشجویان کشورمان باشیم.

وی گفت: در برخی از دانشگاه ها،مشکل پراکندگی خوابگاه های دانشجویی زمینه ساز افزایش هزینه ایاب و ذهاب، نیروی انسانی و تجهیزات شده است که پردیس ها و تجمیع خوابگاه ها سبب صرفه جویی و تسهیل ارائه خدمات به دانشجویان می شود.

وی افزود: بخش اعظم هزینه و یکی از دغدغه های اصلی فعلی کارشناسان دانشجویی و فرهنگی تامین خدمات ایاب و ذهاب،تغدیه و تجهیزات ورزشی و فرهنگی برای خوابگاه هایی است که در سطح شهر پراکنده اند بخشی از انرژی کارشناسان را به خود معطوف کرده است و در صورت تجمیع خوابگاه ها و رفع معضل پراکندگی خوابگاه ها در سطح شهر قطعا پوشش خدمات رفاهی و فرهنگی  آسان تر و با کیفیت تر خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.