سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

وصول 36 درصد حقوق دولتی کشور از معادن کرمان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه 36 درصد حقوق دولتی کشور از معادن استان کرمان وصول می شود ، گفت: این استان 2 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی وصول می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی حسینی نژاد در نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و فناوری کرمان با بیان اینکه ارزش مواد معدنی این استان برابر با 350 هزار میلیارد ریال است افزود: کرمان از 40 نوع ماده معدنی 60 میلیون تن استخراج دارد و از این نظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش تولیدات مواد معدنی استان کرمان با 99 و 6 دهم درصد مربوط به پنج کمپانی بزرگ است و تنها 4 دهم درصد مربوط به 370 پروانه بهره برداری دیگر است.

وی تصریح کرد: پرداخت رقم قابل توجه حقوق دولتی، پتانسیل بسیار خوبی است تا بتوان از این پرداخت در بخش های مختلف از جمله محیط زیست و منابع طبیعی استفاده کرد.

حسینی نژاد یادآورشد : بر اساس قانون جدید، واحدهای تولیدی می توانند بخشی از حقوق دولتی را که تاکنون پرداخت می کردند در کارهایی همچون محیط زیست، منابع طبیعی و موارد دیگر هزینه کنند.

وی گفت: باید با استفاده از این قانون حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را پیدا کرد و واحد های کوچک به بهره وری بالایی برسند و باید این قانون جدید به اطلاع همه واحدها برسد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حقوق ، معادن ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.