سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

95درصد روستاهای سیستان و بلوچستان طرح هادی روستایی دارند

سه هزار روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که افزون بر 95 درصد آنها دارای طرح هادی روستایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،ملک سالاری مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان گفت: بنیاد مسکن تنها دستگاهی است که در زمینه توسعه، عمران و آبادانی در روستاها فعالیت می کند. 

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان روستایی ترین استان کشور شناخته می شود به طوری که 51 درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند. 

وی افزود: بنیاد مسکن استان در زمینه اجرای طرح هادی روستایی مقام نخست استانی و مقام سوم کشوری را از لحاظ کیفیت اجرای این طرح دارد. 

وی بیان کرد: امسال جهش وام در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان رقم خورده به طوری که از 150 میلیون ریال به 180 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: طرح هادی روستایی بالای 20 خانوار تا پایان امسال به طور 100 درصد در تمام روستاهای استان انجام می شود. 

سالاری افزود: 2 هزار و 436 طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار تاکنون در سیستان و بلوچستان تهیه شده است. 
وی تصریح کرد: 10 هزار و 800 فقره سهمیه جدید مسکن روستایی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که به دنبال آن سقف اعتبارات از 150 میلیون ریال به 180 تا 200 میلیون ریال افزایش یافته است. 

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون 58 هزار و 558 واحد قرارداد امضا شده که از این تعداد 43 هزار و 846 واحد پایان کار دریافت کرده اند. 

وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تا کنون 40 هزار و 399 واحد مسکونی در قالب بازسازی و مقاوم سازی در سیستان و بلوچستان احداث شده است. 

انتهای یپام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.