سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری میزبان «دل‌ آخته» می‌شود

تماشاخانه مهر حوزه هنری میزبان نمایش «دل‌ آخته» به كارگردانی جلال خباز می‌شود.

به گزارشحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری از روز سه‌شنبه 27 مهرماه میزبان نمایش «دل‌ آخته» به نویسندگی محسن جسور و كارگردانی جلال خباز می‌شود. 
 
جلال خباز در تعریف خلاصه‌ داستان نمایش خود گفت: قصه‌ نمایش در روز ششم ماه محرم در بازار آهنگران شهر كوفه جریان دارد كه برای تجهیز سپاه كوفیان، دارای رونق و هیاهوی خاصی شده است؛ اما در این روز، جوان پوشیده رویی وارد بازار می‌شود ... .
 
وی پیرامون ساختار اجرایی«دل‌آخته» توضیح داد: نمایش دارای ساختاری رئال و كلاسیك است كه در طراحی و كارگردانی به آن توجه شده است. زبان و ادبیات نمایش، آركائیك بوده و بازی بازیگران نیز كاملا رئال و كلاسیك است. 
  
این كارگردان تئاتر در مورد استقبال از نمایش‌های مذهبی در ایام محرم توضیح داد: این جنس نمایش‌ها تماشاگر و مخاطب خاص خود را دارد. متاسفانه اجرای برخی از نمایش‌های غیرحرفه‌ای در این ژانر باعث شده بسیاری از تماشاگران دچار پیش‌قضاوت در مورد نمایش‌های مذهبی شوند. اما «دل‌ آخته» تئاتری كاملا حرفه‌ای است كه تلاش دارد بر اندیشه‌ مخاطبانش تاثیر بگذارد و نه صرفا بر احساسات ایشان. 
 
جلال خباز در پایان گفت: هم نویسنده و هم من به عنوان كارگردان در تولید و خلق «دل‌ آخته» سعی‌ برای غلبه و جوشش احساسات تماشاگر نداشته‌ایم و هدف خود را بر اندیشه‌ورز بودن نمایش بنا نهاده‌ایم. از این رو امیدواریم كه تلاش ما نتیجه داده باشد و تماشاگر نیز از تماشای نمایش ما بهره‌ لازم را كسب كند. 
 
گفتنی است سعید بحرالعلومی، حسین میرزائیان، مسعود بهارلو و رسول نقوی به عنوان بازیگر در نمایش «دل‌ آخته» به ایفای نقش خواهند پرداخت. 
 
نمایش «دل‌ آخته» به نویسندگی محسن جسور و كارگردانی جلال خباز از روز سه‌شنبه 27 مهرماه، ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود. 


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.