سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی از بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمناف شربیانی با اشاره به اینکه هشت هزار و 600 مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی بافی می کنند گفت: این مددجویان در شش ماهه اول امسال دو هزار و 603 تخته قالی به متراژ 11 هزار متر مربع بافته‌اند و ارزش قالی‌های بافته شده طی این مدت نزدیک به 107 میلیارد ریال بوده است.

وی در این خصوص افزود: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه قالی بافان استان کارت مهارت دریافت کرده اند.

پورمناف با بیان اینکه برای ارتقای مهارت های مددجویان قالی باف آموزش های پایدارسازی و توسعه برگزار شده است، اظهار کرد: چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی باف نیز در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در مورد نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی باف خاطرنشان کرد: این مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت و بر اساس متراژ قالی تسهیلات دریافت می کنند. 

پورمناف همچنین تصریح کرد: يكي از اهداف مهم این نهاد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت توانمند سازي است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزار و 768 تخته قالی بافته شده مددجویان این نهاد به متراژ 34 هزار مترمربع فروخته شد، تاکید کرد: ارزش تولیدات مددجویان قالی باف استان افزون بر 324 میلیارد ریال بوده است.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.