سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پسته رفسنجان به شرق آسیا رفت

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در رفسنجان از صادرات پنج هزار و 800 تن پسته در نیمه نخست سال جاری از شهرستان های رفسنجان و انار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،عباس عسجدی  با اشاره به ارزش 42میلیون دلاری پسته رفسنجان وانار گفت: برای صادرات پسته از 2 شهرستان رفسنجان و انار در دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان گواهی مبدأ صادر شده است.

وی اظهار کرد: وزن کالاهایی که طی سال گذشته گواهی مبدأ از اتاق بازرگانی رفسنجان دریافت کرده اند 23 هزار تن به ارزش 180 میلیون دلار و شامل پسته و مغز آن، مولیبدن و غیره است.

عسجدی تصریح کرد: 90 درصد کالاهایی که سال گذشته از شهرستان های رفسنجان و انار گواهی مبدا دریافت کرده اند را پسته تشکیل می دهد.

وی همچنین بیان کرد: این کالاها به کشورهای هنگ کنگ، ترکیه، عراق، امارات متحده عربی و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی گفت: تعرفه گمرکی صادرات پسته و مغز پسته به کشورهای عضو اوراسیا در حال حذف شدن است تا مقدمات پیش زمینه ای برای صادرات این محصولات و عرضه آن به صورت بسته بندی به بازارهای جهانی فراهم شود.

عسجدی اظهار کرد: کشورهای عضو اوراسیا که بین آسیا و اروپا مشترک اند شامل بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان است و این کشورهای مستقل در سود اقتصادی نیز مشترک هستند و سالانه جلساتی دارند و برخی اوقات ایران هم در جلساتشان شرکت می کند.
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.