سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین ؛

تاکید استاندار بر تهیه نقشه و الگوی بومی فناوری استان

استاندار قزوین گفت: با توجه به تاثیر چشمگیر پارک علم و فناوری در تحقق اقتصاد مقاومتی، الگوی بومی و نقشه کلان فناوری در این استان نیز باید تهیه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با موضوع بررسی موانع و مشکلات پارک علم و فناوری استان برگزار شد افزود: طی سه ماه آینده باید الگوی بومی و نقشه کلان فناوری استان تهیه و مشکلات پارک علم و فناوری در زمینه تجاری سازی محصولات تولید وبا حضور نمایندگانی از استانداری و سایر دستگاه های مربوطه با نگاه حمایتی، حل و فصل شود.

وی با اشاره به مشکل آب شرب این مجتمع، ادامه داد: مسئولان آبفای قزوین با توجه به استقرار چند واحد مرکز رشد در این پارک و با توجه به اهمیت آن در موضوع اقتصاد مقاومتی، برای حل این مشکل در اسرع وقت و با کمترین هزینه اقدام کنند.

همتی با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاه ها، یادآور شد: شرکت شهرک های صنعتی می تواند 80 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سفر رئیس جمهوری را برای احداث شهرک فناوری را در پارک علم و فناوری قزوین هزینه  و از پراکندگی و نقصان طرح ها نیز جلوگیری کند.

وی یادآور شد: قزوین به لحاظ جمیعت، مساحت، نیروی تحصیلکرده، صنعت و دانشگاه از استان های بسیار برتر است و باید با تعامل و همکاری همه مسئولان نیازهای جدید و استراتژیک شناسائی و درزمینه تولید و تجاری سازی محصولات آن، اقدام شود.

همتی با بیان اینکه باید مجموعه مدیریتی حاضر برای دانش بنیان کردن فعالیت های استان وارد عرصه عمل شوند ، اضافه کرد: ضمن برقراری ارتباط دو طرفه با واحدهای دانش بنیان و رقابتی کردن محصولات و خدمات، موجب ارتقاء فعالیت های اقتصادی استان شوند.

در ادامه، درباره مشکلات پارک علم و فناوری قزوین از جمله اجرای صحیح قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، تسریع در زمینه اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان، تامین الگوی بومی و نقشه کلان فناوری، تخصیص بودجه استانی مناسب، تامین آب شرب پارک، نصب تابلوهای راهنمایی در سطح شهر و استقرار ایستگاه اتوبوس واحد مقابل آن بین اعضای حاضر بحث و تبادل نظر شد .

انتهای پیام/





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.