سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تجلیل از 10 کارخانه برتر استان در روز جهانی غذا

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تجلیل از 10 کارخانه برتر استان در روز جهانی غذا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد کاظم‌زاده از برگزاری همایش روز جهانی غذا در همدان با موضوع «آب و هوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند» خبر داد و اظهار کرد: این مراسم روز 27 مهرماه با حضور مدیران سازمان غذا و دارو و مدیران استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور رئیس و معاونان دانشگاه در این همایش، گفت: مدیران عامل صنایع غذایی، مسئولان فنی و سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان جهاد کشاورزی، استاندارد، آموزش و پرورش و محیط زیست حضور دارند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه خاطرنشان کرد: در این همایش از 10 کارخانه برتر غذایی و 10 مسئول فنی برتر قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به اهدای تندیس جام نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به تیم‌های برتر مسابقات فوتسال، افزود: در حاشیه این همایش غرفه‌هایی با موضوعات مرتبط با شعار روز جهانی غذا و برچسب‌گذاری برپا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی در خصوص تغذیه مناسب، گفت:‌ کاهش مصرف قند، نمک و چربی از جمله نکات مورد توجه سازمان غذا و دارو است که امسال هم مانند سال گذشته به این موضوع پرداخته می‎شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه با بیان اینکه ایرانی‌ها پنج برابر دنیا نمک مصرف می‌کنند، افزود: بین 4 تا 5 برابر دنیا نیز قند و شکر مصرف می‌کنند و مصرف چربی‌ها در کشور بالاست.

وی از صدور بیش از 200 مورد پروانه بهداشتی در رابطه با صنایع غذایی مختلف خبر داد و افزود: نظارت بر آرایشگاه‌ها ادامه دارد و با متخلفان برخورد می‎شود.

کاظم‌زاده با بیان اینکه برنامه اصلی امسال کنترل کالاهای قاچاق است، گفت: به دنبال این هستیم هیچ گونه کالای قاچاق وارد استان نشود.

وی افزود: با افرادی که بدون هماهنگی و رعایت اصول و استانداردهای صنایع مواد آرایشی و بهداشتی به فروش محصولات اقدام کنند، برخورد می‎شود.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: روز غذا ، همدان ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.